Sparekassen Kronjylland en af Europas bedste arbejdspladser

Nummer 11 i kåring fra Great Place to Work

- Tilfredse medarbejdere er en forudsætning for at have tilfredse kunder. Derfor skal Sparekassen Kronjylland være en god arbejdsplads, som medarbejderne er både glade for og stolte af, understreger HR-direktør Marlene Bay Møller.

Sparekassen Kronjylland er i følge analysebureauet Great Place to Work Europas 11. bedste arbejdsplads med mere end 500 medarbejdere. I analysen er indgået mange tusinde europæiske arbejdspladser, og Sparekassen Kronjylland er derfor naturligt stolte af kåringen.

Analysen bag kåringen tager udgangspunkt i en lang række parametre som tilfredshed, involvering, kultur og tillid.

- At være en god arbejdsplads kræver en indsats på mange parametre, og det er jo netop også det, som analysen understreger. Derfor arbejder vi også konstant med et helhedssyn, hvor vi ser de forskellige elementer af det at være medarbejder i en sammenhæng, forklarer Marlene Bay Møller.

Sparekassen Kronjylland har mere end 700 medarbejdere, og det kræver ifølge Marlene Bay Møller et helt særligt nærvær i ledelse.

- Her er det netop vigtigt, at vi altid husker den enkelte medarbejder. Det enkelte menneske. Store organisationer kan have en tendens til at blive ensrettede og sætte systemet før mennesket. Det er vi meget opmærksomme på at undgå, fortæller hun.

- Der er ingen tvivl om, at god ledelse i dagligdagen er noget af det vigtigste for alle medarbejdere uanset organisation. Derfor er sparring med og uddannelse af vores ledere en central del af dagligdagen i Sparekassen. De skal formå at give frihed og skabe udvikling, så medarbejderne føler sig trygge og tilfredse, som er fundamentet for den gode personlige kunderådgivning og service, der er helt central for os, slår Marlene Bay Møller fast.

HR-direktør Marlene Bay Møller på 2687 2987

Sparekassen Kronjylland er en af Europas bedste arbejdspladser