Sparekasse vil kåre Årets Håndbold-ildsjæl

Sparekassen Kronjylland ønsker at hylde de lokale håndbold-ildsjæle og efterlyser kandidater.

Sparekassen Kronjylland ønsker ikke blot at bakke det danske kvindelandshold op, men vil også hylde de lokale håndbold-ildsjæle og sætter blandt andet 5.000 kroner på højkant. Foto: Billund Photo

Sparekassen Kronjylland er ikke bare sponsor for det danske kvindelandshold i håndbold. Sparekassen er dybt engageret i håndboldsporten og ønsker at udbrede den til endnu flere og på den måde hjælpe sporten på vej. Det sker blandt andet gennem en podcast-serie og en YouTube-kanal, hvor håndboldstjerner giver interessante interviews og tips til håndboldtræningen.

Sparekassen støtter også håndboldsporten gennem flere lokale sponsorater, men nu ønsker den også at være med til at hylde de frivillige ildsjæle, der gør en ekstra indsats for håndboldsporten i de lokale klubber.

5.000 kroner til det lokale håndboldmiljø

Frem til 16. december efterlyser Sparekassen Kronjylland derfor ildsjæle til titlen, og alle kan indstille deres kandidat på sparkron.dk/haandbold. Blandt forslagene udvælger Sparekassen Kronjylland Årets Håndbold-ildsjæl, som modtager to billetter til en landskamp med det danske kvindelandshold i 2019. Derudover følger 5.000 kroner til et formål eller arrangement, der kan være med til at gøre en forskel i det lokale håndboldmiljø. Formålet bestemmes af Årets Håndbold-ildsjæl.

Der er tale om ildsjæle i lokale klubber og altså ikke eliteklubber og -hold, oplyser Sparekassen Kronjylland og kommer med et par eksempler: Det kan være forælderen, der altid kører børnene til kamp. Ham, der trofast får turneringsplanerne til at gå op. Hende, der trækker et stort læs med administrationen. Eller den frivillige træner, der gør noget helt unikt for klubben.

Kandidater til Årets Håndbold-ildsjæl kan indstilles frem til 16. december.

Salg af Sparinvest vil styrke Sparekassen Kronjylland1.3.2019 08:38:07 CETPressemeddelelse

Sparekassen Kronjylland er en del af ejerkredsen bag Sparinvest, som i dag har indgået en betinget aftale om at sælge 75 procent af aktiekapitalen til Nykredit for 2.245 millioner kroner, ligesom der inden overdragelsen vil blive udbetalt 155 millioner kroner i udbytte. Hvis salget går igennem, vil det give Sparekassen en indtægt på 94 millioner kroner plus udbytte. Salget kan desuden styrke Sparekassens kapital og samtidig sikre et fortsat stærkt investeringssamarbejde til gavn for både kunder og Sparekassen. Hvis salget går igennem, bliver Sparekassens egentlige kernekapital- samt kapitalprocent øget med cirka 0,9 procentpoint, dels på grund af den ekstraordinære indtægt og udbyttebetalingen, dels på grund af reduktion i fradraget i kapitalgrundlaget for kapitalandele i andre finansielle virksomheder. - Kapitalkravene stiger betydeligt i disse år, og her vil et eventuelt salg være et af flere redskaber til at sikre, at Sparekassen også i årene fremover har en stærk og rigelig polstri