Goller ApS

Spar tid og penge med penselposen

Ny dansk opfindelse ser dagens lys – posen, der forhindrer penslen i at tørre ind

»BrushBag«–penselposen er sat i produktion, og Per Goller er klar til at få den rundt til butikker og professionelle malere.
Se BrushBag posen i brug

Vi kender alle problemet med at skulle opbevare våde malerpensler, uden de tørrer ind. Det løses nu med en ny smart, dansk opfindelse, »BrushBag«–penselposen.

Alle, der har malet, kender det. Penslen skal lige gemmes nogle timer eller dage, indtil arbejdet fortsættes, og penslen må derfor pakkes ind i en plasticpose eller renses helt for maling.

Den løsning er langt fra optimal. Slutter posen nu tæt, og der bøvles måske med både tape og strips.

- Jeg har selv haft problemet og irritationen, da jeg var ved at male garagen, men det er slut nu, lyder det fra Per Goller, der står bag opfindelsen.

- Jeg bor på første sal og ville ikke til at gå op i køkkenet efter en almindelig pose. Jeg fik øje på en iturevet fragtseddelpose på malerspandens låg. Jeg stak penslen ind i fragtbrevsposen, og selvom den absolut ikke sluttede tæt, så var ideen der med det samme, siger Per Goller.

Penselposen er en tragteformet plasticpose lige til at placere penslen i og som slutter helt tæt om penslen uden yderligere arbejdsgange. Den består af et dobbelt lag plastic i toppen, så den er let at åbne og lægge penslen i, og den er fleksibel, så den slutter tæt om penslen.

Per Goller har siden udviklet og patenteret ideen, og »BrushBag«-penselposen er nu sat i produktion hos Unigreen International A/S i Karlslunde, hvor Erling Vangedal-Nielsen, manden der opfandt isterningposen, er medejer, og hans vurdering er klar:

- Jeg ser mange opfindelser indenfor tynd plast. Nogle er ikke gode, andre er ok og bliver sat i produktion, og så er der de geniale som min egen isterningepose og Brian Vang Jensens vinskænker som eksempler, men dem er der langt i mellem. Per Gollers »BrushBag« er efter min vurdering en af de geniale. Den er uhyre enkel og løser en specifik opgave nemt og hurtigt, og den henvender sig til et stort marked. Jeg er glad for, at jeg gennem Unigreen International A/S som producent kan følge dette spændende projekt på helt tæt hold.

Penselposen er sat i produktion og på vej ud i butikkerne til de private og ud til de professionelle malere.

(billedtekster) Den nye penselpose holder penslen våd og betyder, den kan bruges igen og igen uden at skulle gøres ren før kortere eller længere pauser.

Erling Vangedal-Nielsen, der er kendt for isterningposen, ser store perspektiver i den danske opfindelse, »BrushBag«–penselposen.

Yderligere oplysninger: Per Goller – 40 10 05 78

Billeder