Dagrofa ApS

SPAR lancerer nyt specialølkoncept i samarbejde med leverandører

Del
Nu kan kunder i supermarkedskæden SPAR opleve et helt nyt øl-koncept, som byder på et bredere sortiment og gør det mere inspirerende at købe øl. Det nye koncept er et led i #FremgangSammen strategien om at vinde kategoripositioner samt Dagrofas mål om at forbedre kundeoplevelsen.

I supermarkedskæden SPAR, som er en del af fødevarekoncernen Dagrofa, er der kommet nyt fokus på specialølmarkedet. Det nye specialølkoncept gør det lettere for kunderne at gå på opdagelse i et bredt og spændende øl-univers. Satsningen er udarbejdet i samarbejde med Carlsberg og Royal Unibrew, hvor førstnævnte har været ”lead” på projektet.

Som en del af lanceringen, er det ikke kun butikkerne, som har gennemgået forandringer. Med det nye specialølkoncept følger også et nyt onlineunivers på SPAR.dk, hvor kunderne kan blive klogere på øl, øllets historie samt læring af de forskellige øltyper.

"Vi har set vækst på specialølmarkedet i de sidste par år, derfor giver det mening, at SPAR hopper med på bølgen og tager del i væksten. Det nye koncept skal forbedre kundeoplevelsen og tiltrække kunder, som ikke normalt bruger tid i ølafdelingen, når de handler. Vi har investeret over 3 mio. i projektet og vi glæder os til at dele det nye ølunivers med vores kunder", siger kommerciel chef hos SPAR, Min Købmand og Let Køb, Kim Scheuer.

For at kunne rådgive kunderne bedst muligt, vil medarbejderne i SPAR modtage træning løbende gennem online læringsmoduler med fokus på det nye koncept og specialøl generelt.

"Uden et stærkt samarbejde mellem kæde, købmænd og vores samarbejdspartnere - Carlsberg og Royal Unibrew - ville det ikke være muligt at komme i mål med så omfattende et projekt. Med en ny markedsføringsplatform i tilbudsavisen og et endnu mere kompetent personale, som kan vejlede kunderne, er jeg sikker på, at SPAR kan følge med den stigende efterspørgsel på specialøl", siger kategorichef for bl.a. øl, Morten Skov.

I forlængelse af det nye koncept, er der blevet indrettet en ny specialølafdeling i SPAR-butikkerne, som inddeler øllene i nye smagsprofiler. Dette gør det lettere for kunden, når de skal finde deres yndlingsspecialøl. Efter en kort testperiode i de første fire SPAR-butikker, er der opnået en vækst i salget på special- og udenlandske øl på ca. 11% og butikkernes specialøl andel er steget med 2,8%. Konceptet er netop rullet ud i alle landets SPAR-butikker.

Kontakter

Billeder

Information om Dagrofa ApS

Dagrofa ApS
Dagrofa ApS
Kærup Industrivej 12
4100 Ringsted

Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner. 

Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS

MENY i stor kaffesatsning som led i strategi for drikkevarer: ”Kaffespecialister er nogle man møder der, hvor man handler”16.2.2023 12:00:00 CET | Pressemeddelelse

Alle fortjener en god kop kvalitetskaffe, og derfor opruster MENY med nye initiativer. Det betyder, at der fra slutningen af maj vil være nye inspirerende kaffeafdelinger, nyt sortiment og kaffe-uddannede MADarbejdere i alle MENY’s butikker. Initiativet er en del af supermarkedskædens strategiske satsning på at differentiere kundeoplevelsen.

Inflationsaftale holder hånden under dagligvarebutikker i landdistrikter10.2.2023 09:40:57 CET | Pressemeddelelse

Regeringen og et bredt flertal af Folketingets partier har indgået en politisk aftale, der blandt andet skal sikre, at de mindre dagligvarebutikker i landdistrikterne kommer godt videre efter en periode med markant stigende energipriser og høj inflation. Aftalen om inflationshjælp vækker glæde hos fødevarekoncernen Dagrofa, som har flere hundrede dagligvarebutikker udenfor de største byer.

MENY investerer tocifret millionbeløb i fremtidens take-away: De første ’smart kitchens’ er åbnet i to MENY-supermarkeder30.1.2023 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

I samarbejde med foodtech-firmaet Noahs, har supermarkedskæden MENY åbnet såkaldte ’smart kitchens’ i to supermarkeder i Herning og Bagsværd, og forventer at åbne i alt 15 over de kommende år. Det er første gang i Danmark, at en supermarkedskæde tester konceptet ’smart kitchens’, som spås succes i et voksende take-away marked. Konceptet er blot ét element i supermarkedskædens overordnede ambition om at udforske og udbrede en bedre madkultur.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum