Spar i gennemsnit 2600 kroner om måneden ved at pendle i København

Netop nu er der rigtig mange, der søger bolig i København, tæt på en ny uddannelse eller for at være i byens puls. Men det er værd at kigge lidt uden for København og pendle – der er masser af penge at spare hver eneste måned!

Vinterstudiestart er lige om hjørnet, og BoligPortal oplever en stor efterspørgsel på lejeboliger – og det gælder især for boliger i København. Som boligsøgende kan det være en rigtig god ide at se bort fra de mest populære boligområder i København. Hvis du er frisk på at have en cykel- eller bustur til din nye uddannelse eller til Strøget, så er der rigtig mange penge at spare på huslejen hver eneste måned.

Gør studietiden sjovere med en lavere husleje

BoligPortal har lavet en sammenligning af huslejepriserne pr. kvadratmeter i indre København og huslejepriserne i postnumre i pendlerafstand fra centrum. Derefter er det beregnet, hvad en toværelses lejebolig på 50 kvadratmeter vil koste om måneden i København K, og hvor meget du kan spare, hvis du finder en lejebolig af samme størrelse lidt uden for centrum.

For eksempel skal du i gennemsnit give 3700 kroner mindre i husleje for en toværelses lejebolig på 50 kvadratmeter, der ligger i Taastrup – under en halv times togtur fra Nørreport station – end hvis den lå i København K.

Men der er også penge at spare i en endnu mindre afstand fra indre København. I Vanløse, som ligger 9 minutters metrokørsel fra Nørreport Station, sparer lejere i gennemsnit knap 2000 kroner om måneden i forhold til, hvis de var bosat i København K.

- Vi vil rigtig gerne gøre de unge mennesker opmærksomme på, at deres fremtidige studiebolig sagtens kan ligge andre steder end i centrum. Det er ofte nemmere at finde bolig i pendlerafstand fra studiebyerne, og huslejen er typisk også lavere uden for midtbyen. At spare bare tusind kroner om måneden på husleje kan gøre studietiden langt sjovere, siger Anders Hyldborg, administrerende direktør for BoligPortal.