Søsterkærlighed til verdens udsatte piger

Plan International og Søstrene Grene indgår et treårigt partnerskab. Næstekærlighed, empati og omsorg er nøgleord for butikskæden og matcher godt med Plans fokus på pigers rettigheder. Sammen sætter vi nu ind i kampen for ligestilling.

Partnerskabet med Søstrene Grene og deres mere end 240 butikker i Europa kommer til at gøre en stor forskel i Plan Internationals arbejde for børns rettigheder med et særligt fokus på piger. I de næste tre år kæmper vi sammen for at nå i mål med verdensmål nr. 5: Ligestilling mellem kønnene.

“Vi er enormt glade for den støtte, Søstrene Grenevil bidrage med til vores arbejde. Den slags partnerskaber er afgørende for, vi kan skabe en bedre fremtid for børnene. Gennem partnerskabet bliver vi synlige i alle kædens butikker og får dermed en unik mulighed for at gøre Søstrene Grenes kunder opmærksomme på den vigtige kamp for ligestilling mellem kønnene”, fortæller Gwen Wisti, direktør for PlanBørnefonden.

Søstrene Grene har i mange år haft fokus på velgørenhed. Det nye partnerskab med Plan International forbedrer forudsætningerne for, at piger og drenge har samme gode muligheder og vilkår i livet, så de i fremtiden sammen kan bygge et bedre og mere retfærdigt samfund.

”Hos Søstrene Grene har vi en kultur, vi kalder Søsterånden. Denne er inspireret af det tætte, solidariske forhold, der er mellem søstre, og betyder, at vi står sammen, støtter hinanden og gør hinanden stærkere i dagligdagen. Vi vil gerne udbrede denne positive tankegang, da vi tror på, at det kan være med til at gøre verden lidt mere lige og til et bedre sted at være. Vi er utroligt glade for at kunne støtte en så vigtig en sag.” udtalerMikkel Grene, ejer og CEO hos Søstrene Grene.

Plan International er én af verdens ældste og største børnerettighedsorganisationer med særligt fokus på pigers rettigheder. Plan International er til stede i mere end 70 lande, hvor vi arbejder benhårdt for, at alle børn får en værdig fremtid – uanset hvor de er født, og hvilket køn de har.

PlanBørnefonden er Danmarks største privatfinansierede børnerettighedsorganisation. Størrelse og styrke er afgørende, når vi hver dag kæmper for at sikre børns og unges rettigheder og muligheder i verdens mest skrøbelige områder – og specielt for pigerne, der er særlig ramt af ulighed og har få og ringe fremtidsmuligheder.

PlanBørnefonden er en del af Plan International, som er en af verdens ældste og største organisationer med fokus på børns rettigheder. Vi er til stede i flere end 70 lande i Afrika, Asien og Latinamerika.

Vi arbejder benhårdt for at børn kan klare sig, uanset hvor de er født og hvilket køn de har. At piger og drenge har samme gode muligheder og vilkår i livet er fundamentet for, at de i fremtiden sammen kan bygge et bedre lokalsamfund. Vi arbejder langsigtet med bæredygtig udvikling, så udsatte og skrøbelige samfund kan vokse sig stærke og stabile.