SOS International får ny styreleder

Jon Risfelt er valgt som styreleder i SOS International.
Jon Risfelt

SOS International har på generalforsamlingen 28. april valgt Jon Risfelt som ny styreleder.

Svenske Jon Risfelt er et profesjonelt styremedlem og har mange års erfaring fra et bredt utvalg av selskaper. Han har blant annet hatt flere CEO-roller og sittet i styrene til mange svenske og internasjonale selskaper.

– Det er med stor glede jeg påtar meg rollen som uavhengig styreleder i SOS International. Det er en virksomhet med en svært interessant selskapsstruktur, og jeg ser veldig gode muligheter for meg til å kunne bidra til å skape verdiøkning for SOS International og eierne, sier Jon Risfelt.

Jon Risfelt har en master of science fra KTH Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm og har hatt en forretningskarriere i virksomheter som Ericsson, SAS og American Express. Siden 2006 har Jon Risfelt vært profesjonelt styremedlem i hovedsakelig nordiske selskaper.

Jon Risfelt erstatter Amund Skarholdt, som har vært styreleder siden 2011.

I tillegg til stillingen som styreleder i SOS International, er Jon Risfelt styreleder i Axentia, Knowit og CAB Group.