LivaRehabLivaRehab

Søren Gericke hylder lyset. Og hjælper udsatte kvinder

’En hyldest til lyset’. Det er temaet for den julemad - På dansk og grønlandsk – som kendiskkokken Søren Gericke vil kokkerere for de udsatte kvinder, der kommer på LivaRehab – rehabiliteringscenter for mennesker med skadervirkninger fra prostitution, incest og vold.

- Det skal være en drømmemenu. Med eventyr, troldom, nisser og musik, fortæller han.

Og netop eventyr og julemagi falder på et tørt  sted. For julen kan være en hård tid hvis du er udsat, og ikke har penge til at fejre den med dine børn.

-  Mange af de udsatte kvinder oplever julen som den hårdeste tid på året. Og ikke en god tid, som de fleste andre gør.  Så vi er meget glade for at Søren vil være med til at give vores kvinder en god oplevelse, siger centerets leder Flora Ghosh.

- Søren gør det helt gratis for os fordi han har en hjerte af guld, der brænder for at gøre en forskel for udsatte mennesker. Vi er taknemlige fordi uden hans hjælp havde vi kun råd til æbleskiver og ikke andet, fortsætter hun.

Fakta:

LivaRehab har eksisteret siden 2011 og hjælper årligt over 100 kvinder, mænd og transpersoner med prostitutionsskader videre i deres liv.

Arrangementet - og den øvrige julehjælp til kvinderne er støttet af blandt Bikubenfonden, Københavns Kommune og bidrag fra private.

Flora Ghosh kan kontaktes på 53 71 61 00 eller flora@livarehab.dk