Molslinjen A/S

Sommerpakke: Molslinjen sejler gratis færgeture midt på ugen

Regeringens sommerpakke giver igen i år mulighed for gratis færgeture for gående passagerer, cyklister og biler med handicapparkeringskort i juli, august og september 2021. På alle Molslinjens ruter bliver de gratis ture placeret i midtugen tirsdag, onsdag og torsdag
Sommerpakken giver mulighed for gratis færgeture på alle Molslinjens færgeruter i dagene midt på ugen hen over sommeren.

Regeringens sommerpakke betyder, at gående og cyklende passagerer samt biler med handicapparkeringskort atter i år kan rejse gratis med færgerne i Danmark. Sommerpakken 2020 var en stor succes – så stor en succes, at nogle af de mindre øer oplevede så mange gæster, at de lokale havde svært ved at få plads på færgen.

”Derfor er pakkens varighed blevet tre måneder, og derfor er vi blevet bedt om i år at sikre, at der bliver plads til, at de lokale kan komme frem og tilbage. Af den årsag vil vi placere de gratis ture på dage, hvor der normalt ikke er helt så meget trængsel”, forklarer Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.

Molslinjen vil placere de gratis ture midt på ugen. Det betyder, at Alslinjen, Langelandslinjen, Samsølinjen, Fanølinjen, Bornholmslinjen og på ruten med hurtigfærgerne over Kattegat vil der kunne sejles gratis på tirsdage, onsdage og torsdage i alle ugerne frem til sommerpakkens udløb den 30. september.

Erfaringerne med sommerpakkerne 2020 gør også, at de gratis rejser igen i år skal købes online på forhånd. Gående, cyklende og folk med handicapparkeringskort skal købe helt som de plejer, og så bliver billetten refunderet, når den er brugt.

”Det viste sig at være en god måde at sikre sig, at pengene til sommerpakken blev brugt på rejser, som rent faktisk blev gennemført”, siger Jesper Skovgaard.

Dem som allerede på forhånd har booket en billet som gående, cyklende eller handicappet til sommerpakkens periode, får også deres rejser refunderet helt automatisk. Dog skal rejsende med handicapparkeringskort på alle ruter på nær Bornholmslinjen, ringe ind og booke deres billet.

Sidste år rejste omkring 300.000 gående og cyklende passagerer i sommerpakken på Molslinjens færger.

Information om Molslinjen A/S

Molslinjen A/S
Færgevej 7A

Om Molslinjen:

Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab. Med en flåde på 15 skibe driver selskabet i alt ni ruter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen og Samsølinjen. Tilsammen har færgerne mere end otte millioner gæster årligt. Ruterne Aarhus – Odden, Ebeltoft – Odden og Rønne – Ystad betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier. I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen. Den kører direkte til København fra Aarhus, Randers, Aalborg, Holstebro, Herning, Silkeborg og Rønne.
Molslinjen beskæftiger i dag mere end 1000 medarbejdere. Mere info: www.molslinjen.dk

Følg pressemeddelelser fra Molslinjen A/S

Flere pressemeddelelser fra Molslinjen A/S