Søfolk hædres med tuden i havnen

Corona-krisen har sat fokus på nogle af de erhverv, som under svære betingelser holder samfundet i gang. Fredag den 1. maj kl. 12.00 hædres søfolk verden over, når kaptajnerne lader skibenes horn tude i havnen.
Færgen Hammershus er en af de færger, som kan tude i havnen i Rønne fredag den 1. maj klokken 12.00.

Corona-krisen er svær for alle. Men krisen har også sat fokus på nogle af de erhverv, som under ofte svære betingelser må arbejde videre, fordi deres arbejdsplads spiller en særlig rolle. Det gælder for eksempel hele sundhedssektoren – men det gælder også søfolk, som verden over sørger for, at verden stadig hænger sammen, så folk og varer kan komme frem.

Derfor har søfarten over hele verden besluttet at lade skibe i havn tude til ære for søfolkene i dag fredag den 1. maj klokken 12.00.

Det gælder også på alle Molslinjens ruter. Så fredag middag vil skibene, hvis de er i havn, tude på Alslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Samsølinjen, Bornholmslinjen og på Kattegat.

”Vi vil gerne være med til at hædre søfolk i hele verden, og på denne måde sende en tak til også vores medarbejdere, som trækker et stort læs i denne krise”, siger Molslinjens administrerende direktør, Carsten Jensen.

Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab. Med en flåde på 15 skibe driver selskabet i alt ni ruter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen og Samsølinjen. Tilsammen har færgerne mere end otte millioner gæster årligt.

Ruterne Aarhus – Odden, Ebeltoft – Odden og Rønne – Ystad betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier.

I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen. Den kører direkte til København fra Aarhus, Randers, Aalborg og Rønne.