Socialrådgivere hædrer kritisk forening med jubilæumslegat

Foreningen til Fremme af Kritisk Socialt Arbejde har netop modtaget Dansk Socialrådgiverforenings Jubilæumslegat.

I år var det 20. gang, at Dansk Socialrådgiverforenings Jubilæumslegat blev uddelt. Denne gang gik legatet på 15.000 kroner til Foreningen til Fremme af Kritisk Socialt Arbejde. Under overrækkelsen af legatet sagde DS’ afgående formand, Majbrit Berlau, at der er brug for en forening, som har mod til at rejse kritiske diskussioner af de strukturelle rammer, som socialrådgiverne arbejder under.

Diskussionerne er en integreret del af arbejdet i Dansk Socialrådgiverforening, og socialrådgiverne vil gerne udfordres, fordi kritisk tænkning er med til at udvikle socialrådgiverfaget.

Legatet er netop blevet overrakt til modtagerne på Dansk Socialrådgiverforenings repræsentantskabsmøde.  Formålet med legatet er at understøtte socialrådgivere, der gennem projekter eller forskningsinitiativer udvikler socialrådgiverfaget.

Lærke Øland Frederiksen
Lof@socialraadgiverne.dk