Danmarks Idrætsforbund

Socialministeren trænede med fynske veteraner

Del
Der var hård træning i luften, da børne- og socialminister Mai Mercado besøgte et af DIF Soldatersprojekts mange idrætsinitiativer.

Børne- og socialminister Mai Mercado deltog torsdag den 4. april i en såkaldt safe zone-træning for skadede krigsveteraner hos Odense Funktionel Træning. Her mødte ministeren en række veteraner fra DIF Soldaterprojekt, og det blev en aften både med hård træning og barske historier om veteranernes udsendelse i krig for Danmark. 


”Det at være veteran betyder, at man nogle gange kommer hjem med nogle ar på sjælen. Og det her er jo ikke kun træning, det er også et fællesskab, hvor man kan få talt om nogle af de svære ting, der er ved at være veteran. Det er godt, at man har sådanne ligesindede fællesskaber,” siger Mai Mercado.

Socialministeren roser også det frivillige set-up, der er omkring DIF Soldaterprojekt.

”Det her er et godt eksempel på, hvordan man virkelig får bygget broer og bare hjulet mennesker på en måde, som ikke er det offentlige, men derimod det frivillige Danmark,” siger Mai Mercado.

Læs mere på difsoldaterprojekt.dk

Foto: DIF

Kontakter

Billeder

Information om Danmarks Idrætsforbund

Danmarks Idrætsforbund
Danmarks Idrætsforbund
Idrættens Hus, Brøndby Stadion 20
2605 Brøndby

63 20 61 00https://www.dif.dk

DIF blev stiftet tilbage i 1896 og er interesseorganisation for foreningsidrætten i Danmark. Gennem årene er der kommet flere og flere specialforbund til, så DIF-familien i dag består af 62 forbund, ca. 9.000 idrætsforeninger og flere end 1,9 millioner medlemmer. DIF er samtidig national olympisk komité i Danmark.

Følg pressemeddelelser fra Danmarks Idrætsforbund

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Danmarks Idrætsforbund

Store danske virksomheder og topatleter: Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye