Sociale ydelser fra vugge til grav

Forsikring & Pensions håndbog Sociale Ydelser 2021 giver kontant besked om takster og regler for en lang række offentlige ydelser – lige fra børnetilskud til begravelseshjælp.

Hvert år er der takstændringer. Ydelser falder væk, og andre kommer til. Den sociale lovgivning kan være svær at finde vej i, hvis man ikke er fagmand. Man kan let komme i tvivl, om man er berettiget til en bestemt ydelse, og hvor meget man egentligt har krav på at få.

Forsikring & Pensions håndbog Sociale Ydelser 2021 fortæller kort, klart og kontant om de sociale ydelser fra det offentlige. Bogen indeholder alle nye satser og regler - fx om tidlig pension, boligstøtte, dagpenge, efterløn, kontanthjælp, børnetilskud, SU, arbejdsskade, fleksydelse, folkepension, resurse- og jobafklaring og revalidering m.m.

Overblik over tilskudsmuligheder

Håndbogen er opdelt i seks hovedtemaer: Arbejdsmarked og uddannelse, social sikring over landegrænser, sygdom og arbejdsskade, familie og bolig, tilbagetrækning samt retshjælp.

- Håndbogen er indrettet, så den svarer til de situationer, man som borger naturligt tænker i. Det er med til at lette overblikket over tilskudsmulighederne fra vugge til grav. Vi har lagt vægt på, at man også kan se, hvordan den enkelte ydelse spiller sammen med forsikringsordninger og pensioner, siger chefkonsulent Jørgen Kjær Thomsen, Forsikring & Pension.

“Sociale Ydelser” er ikke kun anvendelig for privatpersoner. Bogen bruges i høj grad af sagsbehandlere i kommuner, a-kasser, forsikringsselskaber, pensionskasser og pengeinstitutter.

Håndbogen kan købes hos boghandlerne. Den koster omkring 100,- kr.

Jørgen kjær Thomsen- 41 91 91 03 - jkt@forsikringogpension.dk

Forsikring & Pension er brancheorganisation for forsikrings- og pensionsselskaberne i Danmark.

Brevkasse: Uvildige rådgivere fra Forsikringsoplysningen gør dine læsere klogere på forsikring22.3.2021 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

De fleste ved, at forsikringer er gode at have, men ved dine læsere, hvad der helt præcist gælder i enkeltsager? Har de fx styr på, hvad man skal være opmærksom på, inden man går i gang med at renovere sin bolig? Ved de, hvilke regler der gælder for forsikring af hunde, eller hvilken betydning en havns godkendelsesstatus har, når man skal forsikre sin båd?

Forsikrings- og pensionsvirksomheder: Ny energiø kan blive en gamechanger for den grønne omstilling og eksport4.2.2021 12:31:13 CET | Pressemeddelelse

Regeringen og et flertal i Folketinget har i dag meldt rammerne ud for den kommende energiø i Nordsøen. Det er lovende - både for et mere grønt Danmark og for at få erhvervslivet involveret. Forsikrings- og pensionsbranchen står klar til at løfte opgaven både med finansiering og know-how – og glæder sig over, at samarbejde på tværs af offentlig og privat er helt central i aftalen.