"Snydende" fynbo har allerede skrabet sig til 50.000 på årets skrabejulekalender

For 26. år i træk præsenterer Quick den folkelige danske julekalender, der ligger på 2,2 mio. morgenborde landet over – og de lokker. Selvom de fleste af os først går i gang med at skrabe første felt 1. december, så havde en heldig person fra Bolbro i Odense allerede skrabet sig til 50.000 kroner på julekalenderen den sidste dag i november.
Foto: Danske spil

Det er 26 år siden, vi første gang så den lille pige løfte pegefingeren over for sin far, der ikke kunne vente til jul med at skrabe felterne på den legendariske julekalender fra Quick. Sådan var det i reklamen, og det er åbenbart ikke langt fra virkeligheden.

For en person fra Bolbro i Odense var fristelsen tydeligvis så stor, at personen allerede før den 1. december havde skrabet sig til den ene ud af 30 2. præmier på årets skrabejulekalender fra Quick.

Faktisk skraber 14 procent af os hele julekalenderen, når de har købt den. Det viser en ny undersøgelse fra Danske Lotteri Spil hvor mere end 40.000 danskere er blevet spurgt om deres julevaner.

Undersøgelsen viser desuden, at knap 72 procent af danskerne skraber en dag ad gangen, mens de resterende 14 procent skraber tre-fire felter på en gang, og at de derefter glemmer julekalenderen i et par dage.

- Vi synes, det er virkelig interessant, at folk har så forskellige måder at skrabe deres kalender på. Egentlig er spændingen jo størst, når man skraber dem i rækkefølge igennem december. Men jeg kan jo samtidig også godt forstå, at den lokker, når den hænger der på køleskabet. Vi er i det hele taget utrolig stolte af den tradition, der er omkring vores julekalender. Vi skaber vinderoplevelser og helt særlige øjeblikke, og det har man nu fået i Bolbro. Stort tillykke til "snydevinderen", lyder det med et smil fra Pernille Wendel Mehl fra Danske Lotteri Spil, som har Quick-brandet:

Vinderloddet er købt i Føtex i Bolbro, Odense på Fyn. Vinderen er ikke offentliggjort, men Danske Spil opfordrer den heldige vinder til at ringe til Kundecententeret på 36728080.

Quick har sendt 2,2 mio. eksemplarer i handlen, som kan købes for 50 kroner stykket.

Som noget helt nyt i år kan man også købe Den Store Julekalender med en hovedpræmie på 4 mio. kroner.

Foto: Danske spil