SMVdanmark: Ros til regeringen for helt nødvendige infrastrukturinvesteringer

Det er glædeligt, at den nye infrastrukturplan lægger op til, at fx håndværksmestre og andre, der er afhængige af transport i dagligdagen, kan se frem til at skulle sidde mindre i kø. Det vil spare dem for mange spildte rejsetimer, mener SMVdanmark

Regeringens udspil til en ny infrastrukturplan vil tilføre 160 mia. kr. til at udvide motorvejskapaciteten, en tredje limfjordsforbindelse og andre investeringer. Det vækker glæde hos Jakob Brandt, adm. direktør i SMVdanmark, der organiserer 18.000 små og mellemstore virksomheder.

”Jeg vil gerne rose regeringen for at sætte de helt nødvendige investeringer i infrastruktur i gang, og vi håber på en bred politisk aftale, der kan sikre, at investeringerne gennemføres frem imod 2035. De små og mellemstore virksomheder er helt afhængige af at kunne komme rundt i landet uden spildtid, og jeg er derfor glad for, at regeringen lægger op til at udvide motorvejskapaciteten og ikke mindst opføre en tredje limfjordsforbindelse. Det vil være med til at sikre især nordjyske virksomheder hurtigere og sikrere transport af både gods og personale,” siger Jakob Brandt.

Han er især glad for, at mennesker der arbejder i byggebranchen og på andre områder, hvor transport med fx værktøj og materialer er en naturlig del af en arbejdsdag, kan se frem til at sidde mindre i kø.

“Hver dag koster det håndværksmestrene mange spildte rejsetimer, når de eller deres medarbejdere sidder i kø på vejene. For dem er offentlig transport eller cyklen ikke et reelt alternativ, da de jo har bilen fyldt med værktøj og materialer. Derfor er det meget glædeligt, at regeringen har øje for, at motorvejsudvidelser og -forlængelser er bydende nødvendige for at få hverdagen til at hænge bedre sammen,” siger han.