Smukt julepynt, der hjælper verdens mest udsatte børn

For mange danskere er der en stor glæde i at pynte smukt op til jul. Denne jul kan du shoppe smukke julepyntsprodukter, der ikke blot bringer glæde i dit eget hjem, men også hjælper med at sprede glæde hos verdens mest udsatte børn. UNICEF Danmark indgår igen samarbejde med den kreative designduo Liv & Simone. Denne gang har det resulteret i tre yndige, håndmalede julekugler, et kreativt DIY-adventskit og et smukt julesanghæfte.

Liv Martine Hansen og Simone Thorup Eriksen, der sammen driver virksomheden og krea-universet Kagetid, indgår endnu engang samarbejde med verdens største børneorganisation UNICEF. En række kreative juleprodukter skal skabe glæde i de danske julestuer og samtidigt sende hjælp ud i verden til udsatte børn:

”Produkterne har til formål at skabe masser af julehygge i de danske hjem og samtidigt hjælpe de børn ude i verden, der måske ikke har et hjem eller vis trygge hjem er under pres, bl.a. på grund af krig og klimakriser,” siger Liv og Simone.

Næstekærligheden varer længere end til påske

Julen varer lige til påske, men overskuddet fra de nye juleprodukter fra Liv & Simone for UNICEF rækker længere ind i fremtiden – og bidrager til at sikre en bedre fremtid for børn i lande som f.eks. Afghanistan og Haiti. De globale kriser står i kø og en giftig kombination af stigende konflikt, klimaændringer og COVID-19 truer verdens mest udsatte børn. Deres liv, rettigheder og fremtid er i fare. Alle tre produkter sender midler ud i verden til UNICEFs arbejde for verdens mest udsatte børn.

Med julekuglerne sender du 50 kroner afsted, med DIY-adventskittet sender du 109 kroner videre og med julesanghæftet sender du 60 eller 100 kroner til UNICEFs arbejde, alt afhængigt af om du køber fem eller ti styk.

Produkterne kan købes nu i shop.unicef.dk

Du kan købe dem her:

For yderligere information, kontakt venligst kampagnechef hos UNICEF Danmark, Kristina Rasmussen Cook, pr. telefon 30 63 19 39 eller pr. e-mail KRCook@unicef.dk