SMOKE-IT udbetaler en kvart million i ”Covid-19 bonus”

Coronavirus har vendt op og ned på de flestes hverdag, og SMOKE-IT’s ansatte er ingen undtagelse. De skærpede krav og sikkerhedsforanstaltninger har skabt udfordringer for de butiksansatte, og det har krævet hårdt arbejde at få det hele til at fungere. SMOKE-IT’s ledelse havde ingen positive forventninger, men håbede selvfølgelig på det bedste, og i fredags kunne de så med glæde meddele medarbejderne, at krisen ikke har været så negativ som forventet.

Torsdag morgen i sidste uge,stod SMOKE-IT’s ansatte op til en glædelig overraskelse, virksomhedens ansatte havde nemlig hver især, uden at vide det, fået et ekstra felt på lønsedlen med overskriften ”Covid-19 bonus”.

”Vi ved det har været hårdt de sidste to måneder, og vi forstår godt hvis COVID-19 har skabt usikkerhed blandt medarbejderne. COVID-19 har medført en helt ekstraordinær situation, og alligevel har I formået at holde virksomheden kørende. Virksomheden er endda kommet ud af situationen med et bedre resultat end vi kunne have forventet, og det vil vi naturligvis gerne takke jer for.” – kunne medarbejderne b.la. læse i en fællesbesked fra ledelsen til de ansatte torsdag morgen.

Det gode resultat skyldes medarbejdernes uovertrufne indsats i en svær tid hvor intet har været som det plejer. Selvom virksomhedens ledelse havde frygtet det værste, har det gode resultat også betydet, at der ikke har været behov for at gøre brug af statens hjælpepakker, og med ”Covid-19 bonussen” håber de at kunne sende et signal om, at medarbejderne er yderst værdsatte.

”Ledelsen har drøftet hvordan vi bedst viser den anerkendelse I fortjener, og har derfor besluttet at give jer en ”COVID-19-bonus”. Vi havde forventet at resultatet under corona ville ende med at være noget lavere end det blev. Faktisk har vi realiseret et resultat på cirka en kvart million mere end det vi havde forventet – og de penge vil vi gerne give tilbage til jer.” Stod der videre i beskeden til de ansatte.

SMOKE-IT’s øverste ledelse frasagde sig at få del i puljen, og den kvarte million bliver derfor fordelt blandt de øvrige ansatte.

Jens Nygaard Andersen, administrerende direktør SMOKE-IT, Jens@SMOKE-IT.dk

Data blev leveret 18. november 2019, men hvor bliver ”Danskernes rygevaner” af?19.5.2020 10:24:29 CESTPressemeddelelse

Politiet lukkede SMOKE-IT’s butik i Hjørring6.5.2020 08:47:16 CESTPressemeddelelse

Lørdag ved middagstid dukkede betjente uanmeldt op i SMOKE-IT’s butik i Metropol Shopping Center i Hjørring og gav besked om, at butikken straks skulle lukke. Pga. coronasituationen skal de fleste butikker i landets storcentre nemlig holde lukket, og derfor mente betjentene, at SMOKE-IT brød reglerne. Butikkens ansatte valgte at lukke ned, men efter en halv time og en lovning om en undskyldning, kunne han atter åbne butikken.