SMOKE-IT må genåbne butikker

Rygerne skal sikres mindre skadelige alternativer under coronakrisen, og derfor har myndighederne givet tilladelse til at SMOKE-IT må genåbne alle butikker – også i butikscentrene.

D. 13. marts gav de italienske myndigheder tilladelse til, at landets e-cigaretforretninger kunne genåbne. Et af argumenterne for at få de italienske myndigheder til at forstå vigtigheden i en godkendelse var, at flere hundrede tusinde dampere ville risikere at komme i en situation, hvor de ville blive tvunget direkte tilbage til cigaretterne, hvis e-cigaretforretningerne skulle holde lukket.

Nu har de danske myndigheder altså valgt at følge det gode eksempel fra Italien og har givet grønt lys, til at SMOKE-IT igen må åbne samtlige af kædens 28 butikker. Tilladelsen er givet så Danmarks mange dampere ikke risikerer at blive tvunget tilbage på cigaretterne, men også for at rygerne fortsat har adgang til mindre skadelige alternativer som e-cigaretter.
SMOKE-IT’s butikker holder åbent med respekt for sundhedsmyndighedernes anvisninger i forbindelse med COVID-19, og beder kunderne om at være behjælpelige med passe på medarbejdere, samt være overbærende hvis der skulle opstå længere kø til ekspedition, og ikke mindst til at holde afstand til personale og andre kunder.

SMOKE-IT opfordrer kunder til, så vidt muligt, at blive hjemme:

-          ”Vores webshop er åben. Så - medmindre det er strengt nødvendigt at møde op i vores fysiske butikker, anbefaler vi selvfølgelig vores kunder, at de handler hjemmefra.” - Siger SMOKE-IT’s Administrerende Direktør Jens Nygaard Andersen.

SMOKE-IT understreger at myndighedernes anbefalinger vedr. ekstra hygiejne og løbende check af evt. sygdomssymptomer mv. overholdes, og at man løbende holder sig opdateret om eventuelle nye retningslinjer fra Sundhedsstyrelsen.

Jens Nygaard Andersen, administrerende direktør, SMOKE-IT
Jens@SMOKE-IT.dk