SMOKE-IT må genåbne butikker

Rygerne skal sikres mindre skadelige alternativer under coronakrisen, og derfor har myndighederne givet tilladelse til at SMOKE-IT må genåbne alle butikker – også i butikscentrene.

D. 13. marts gav de italienske myndigheder tilladelse til, at landets e-cigaretforretninger kunne genåbne. Et af argumenterne for at få de italienske myndigheder til at forstå vigtigheden i en godkendelse var, at flere hundrede tusinde dampere ville risikere at komme i en situation, hvor de ville blive tvunget direkte tilbage til cigaretterne, hvis e-cigaretforretningerne skulle holde lukket.

Nu har de danske myndigheder altså valgt at følge det gode eksempel fra Italien og har givet grønt lys, til at SMOKE-IT igen må åbne samtlige af kædens 28 butikker. Tilladelsen er givet så Danmarks mange dampere ikke risikerer at blive tvunget tilbage på cigaretterne, men også for at rygerne fortsat har adgang til mindre skadelige alternativer som e-cigaretter.
SMOKE-IT’s butikker holder åbent med respekt for sundhedsmyndighedernes anvisninger i forbindelse med COVID-19, og beder kunderne om at være behjælpelige med passe på medarbejdere, samt være overbærende hvis der skulle opstå længere kø til ekspedition, og ikke mindst til at holde afstand til personale og andre kunder.

SMOKE-IT opfordrer kunder til, så vidt muligt, at blive hjemme:

-          ”Vores webshop er åben. Så - medmindre det er strengt nødvendigt at møde op i vores fysiske butikker, anbefaler vi selvfølgelig vores kunder, at de handler hjemmefra.” - Siger SMOKE-IT’s Administrerende Direktør Jens Nygaard Andersen.

SMOKE-IT understreger at myndighedernes anbefalinger vedr. ekstra hygiejne og løbende check af evt. sygdomssymptomer mv. overholdes, og at man løbende holder sig opdateret om eventuelle nye retningslinjer fra Sundhedsstyrelsen.

Jens Nygaard Andersen, administrerende direktør, SMOKE-IT
Jens@SMOKE-IT.dk

8464 Galten, DK

SMOKE-IT udbetaler en kvart million i ”Covid-19 bonus”2.6.2020 08:30:00 CESTPressemeddelelse

Coronavirus har vendt op og ned på de flestes hverdag, og SMOKE-IT’s ansatte er ingen undtagelse. De skærpede krav og sikkerhedsforanstaltninger har skabt udfordringer for de butiksansatte, og det har krævet hårdt arbejde at få det hele til at fungere. SMOKE-IT’s ledelse havde ingen positive forventninger, men håbede selvfølgelig på det bedste, og i fredags kunne de så med glæde meddele medarbejderne, at krisen ikke har været så negativ som forventet.

Data blev leveret 18. november 2019, men hvor bliver ”Danskernes rygevaner” af?19.5.2020 10:24:29 CESTPressemeddelelse

Politiet lukkede SMOKE-IT’s butik i Hjørring6.5.2020 08:47:16 CESTPressemeddelelse

Lørdag ved middagstid dukkede betjente uanmeldt op i SMOKE-IT’s butik i Metropol Shopping Center i Hjørring og gav besked om, at butikken straks skulle lukke. Pga. coronasituationen skal de fleste butikker i landets storcentre nemlig holde lukket, og derfor mente betjentene, at SMOKE-IT brød reglerne. Butikkens ansatte valgte at lukke ned, men efter en halv time og en lovning om en undskyldning, kunne han atter åbne butikken.