SMOKE-IT må fortsat holde åbent – også i storcentre

Bekymringen for eks-rygernes mulighed for at fastholde deres rygestop vha. e-cigaretter har gjort, at myndighederne har givet tilladelse til, at alle SMOKE-IT’s butikker kan holde åbent, også dem i storcentrene.

Under den første nedlukning i foråret skabte butikslukningerne i hele landet panik og forvirring blandt de mange danske dampere. Bekymringen gik b.la. på, at de mange tidligere rygere, for hvem e-cigaretter har banet vejen til at kvitte tobakken, ikke havde andre muligheder end at vende tilbage til cigaretterne, hvis SMOKE-IT’s butikker, ligesom de fleste andre, var nødt til at holde lukket.

-          ”De fleste af vores kunder er eks-rygere, der ofte har røget i 20-30 år eller endnu længere før de stoppede med at ryge, og lukker vores butikker på ubestemt tid, kunne man godt forestille sig, at flere af de kunder ville begynde at ryge igen fordi de ikke har andre muligheder end at gå i de dagligvarebutikker der gerne må holde åbent, og som udelukkende sælger tobak men ikke e-cigaretter. Det ville jo være en katastrofe.” Siger SMOKE-IT’s direktør, Jens Andersen.

Mange rygeres nytårsforsæt er at blive røgfri og SMOKE-IT ser hvert år frem til januar og til at hjælpe med at opfylde rygernes ønsker om at kvitte tobakken, og i år bliver heldigvis ingen undtagelse.

-          ”Der er rigtig mange der aldrig har, eller som ikke vil, handle på nettet og som derfor foretrækker vores fysiske butikker, og med tilladelsen til at holde åbent, kan vi heldigvis stadig hjælpe dem med at blive røgfri”.

Jens Andersen understreger, at man hos SMOKE-IT tager Covid-19 situationen dybt alvorligt, og for at kunne forsvare at holde åbent i butikkerne overholdes og efterleves myndighedernes retningslinjer og anvisninger til fulde - ikke mindst for at sikre både kundernes og medarbejdernes sikkerhed og sundhed.

Administrerende direktør Jens Nygaard Andersen, Jens@SMOKE-IT.dk