Smarte digitale løsninger erstatter parkeringsskiven

Bluepark er et af de første private parkeringsselskaber i Danmark, der nu kan tilbyde digitale parkeringsløsninger, som blandt andet gør brug af parkeringsskiven overflødig. Og fordelene er til at få øje på. Det betyder langt mindre administration af parkeringstilladelser og er samtidig en forsikring mod fejlagtigt udstedte parkeringsafgifter til bilisten.

Løsningen kaldes for ANPR-teknologi, som i al sin enkelthed er en digital genkendelse af køretøjets nummerplade. De parkerede køretøjer kan på mindre arealer scannes af parkeringsvagtens håndholdte PDA og på større arealer af et køretøj, som er udstyret med et specialkamera til nummerpladegenkendelse. Bluepark kan levere begge løsninger.

For grundejeren eller administratoren af parkeringsarealet åbner det op for en ny og lettere styring af eksempelvis digitale parkeringslicenser – både permanente og tidsbegrænsede. Løsningerne er skræddersyede til alt fra socialt boligbyggeri, storcentre, fitnesscentre, hospitaler, restauranter og lignende.

Som bilist betyder det, at man slipper for at sætte sin parkeringsskive eller bekymre sig om at forny sin permanente p-tilladelse. Det sker helt automatisk. Når du bliver anvist dit bord på restauranten eller tjekker ind på hotellet tager systemet automatisk hånd om hvor længe du behøver parkering. Når du handler i dit lokale storcenter registreres din parkering automatisk – og glemmer du at tænke på p-skive eller p-billetter, er der ingen skade sket.

Kontaktpersoner:

René Pedersen 69148500
Nikolaj Florentz Mackowski 69148500

Storcentre og større P-anlæg kan nu undlade at kunderne indstiller P-skiven

Drop P-skiven med automatisk nummerpladegenkendelse ved storcentre og større P-anlæg

Bluepark ønsker at afskaffe anvendelse af P-skiven ved storcentre og større P-anlæg ved hjælp af nummerpladegenkendelsesteknologi. I vores objektiv skal ingen reel kunde modtage en P-afgift for at have glemt at indstille P-skiven.