Din eCigaret ApS

Smagsforbud rammer i 2022

Der er sket meget inden for lovgivningen omkring salg og markedsføring af e-cigaretter og tilbehør de senere år. Senest er der blevet indført et smagsforbud fra politisk side – et forbud, der betyder, at det fra d. 1. april 2022 ikke længere vil være lovligt at sælge e-væsker og aroma med smag. Fremadrettet vil det kun være mentol og tobak, der er godkendte smage.

Værd at vide om det nye smagsforbud

Allerede fra d. 1. april 2021 vil det kun være tilladt at sælge e-væske med andre smage end mentol og tobak, der er produceret før denne dato. Et år senere – d. 1. april 2022 – vil det være forbudt at sælge e-væske med andre smagsstoffer end de førnævnte. Dermed er der et års udfasning, hvor det er tilladt at sælge e-væske med smag, der er produceret inden denne dato. Det er dermed snart slut med at købe e-væske med smag af cola, frugt, bær m.v.

Forbuddet mod at sælge e-væske med andre smagsstoffer end tobak og mentol vil gælde for alle danske forhandlere, såvel fysiske som digitale butikker. Forbuddet kommer dermed også til at berøre os hos Din eCigaret.

Vi har følgende kommentarer til forbuddet:

”Vi har som en af landets førende forhandlere af e-cigaretter og e-væske naturligvis fulgt med i den politiske udvikling og er derfor også bekendt med det nye smagsforbud. Vi er ærgerlige over, at et sådant forbud bliver indført, men vi indordner os naturligvis efter den til enhver tid gældende lovgivning. Pointen med forbuddet er efter sigende at beskytte børn og unge, og hvis forbuddet kan få færre unge til at blive fristet af e-cigaretter, så bakker vi naturligvis op om det. Ligesom vi altid har haft en aldersgrænse på salg af e cigaretter på 18 år både gældende for webshop og fysisk butik - også før der kom lovgivning herom”.

Smagsforbuddet har til formål at gøre op med den tiltagende ungdomsrygning

Magnus Heunicke (folketingsmedlem og sundhedsminister) er en af dem, der har stemt for at indføre et smagsforbud – et tiltag, der nu er blevet vedtaget fra politisk side.

Sundhedsministeren har tidligere udtalt til Politiken, at netop smagene i e-cigaretter er en af de primære grunde til, at børn og unge bliver fristet af e-cigaretter. Og netop derfor har den danske sundhedsminister – med opbakning fra regeringen – valgt at indføre smagsforbuddet, der reelt træder i kraft d. 1. april 2022 (da der er et års udfasning).

Visningsforbud træder i kraft i samme omgang

D. 1. april 2021 bød ikke kun på ét, men hele to nye forbud, der berørte markedet for e-cigaretter. Det ene var som bekendt et smagsforbud, mens det andet er et visningsforbud. Det såkaldte visningsforbud betyder, at detailhandlere, som Din eCigaret, ikke længere må vise billeder af e-cigaretter og andre produkter, medmindre forbrugeren har anmodet om, og takket ja til, at se sortimentet.

Dette forbud har vi naturligvis også indordnet os efter. Det betyder, at hvis du besøger os på din-ecigaret.dk, så skal du aktivt sige ja til at blive præsenteret for vores produktbilleder.

Information om Din eCigaret ApS

Din eCigaret ApS
Vesterbrogade 20, 3th.

71 99 34 92https://din-ecigaret.dk/

Følg pressemeddelelser fra Din eCigaret ApS

Flere pressemeddelelser fra Din eCigaret ApS

Emballage bliver mere anonym i 20226.10.2021 08:52:42 CEST | Pressemeddelelse

2021 og 2022 har budt – og kommer til at byde på – adskillige forbud og ny lovgivning, der berører både sælgerne og køberne af e-cigaretter og tilbehør. Foruden forbud som smagsforbud og visningsforbud, så er der vedtaget nye regler omkring emballagen, der træder i kraft 1. november 2021. Kravet betyder at produkter produceret efter skæringsdatoen skal være i neutral emballage, men da der er en etårig overgangsperiode (udfasning), vil det være muligt at se og købe produkter i den emballage vi kender langt ind i 2022.

Din eCigaret er vækstet 400-500 % siden 2015 – og væksten fortsætter21.9.2021 00:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Din eCigaret blev grundlagt tilbage i 2010, og meget er sket siden da. Vi har udvidet vores sortiment et utal af gange, vi har indført nye kundefordele, og vi har styrket vores team, så vi kan give vores kunder en endnu bedre købsoplevelse. I perioden 2015-2021 har vi for alvor rykket os på alle fronter. Siden 2015 har vi vækstet et sted mellem 400 og 500 %. Det er noget, vi er både glade og stolte over, og vi kan desuden glæde os over, at væksten fortsætter.

Det er slut med e-cigaretter og snus på landets gymnasier18.9.2021 18:48:57 CEST | Pressemeddelelse

Røgfri skoletid er ikke længere bare et forslag eller en opfordring – det er et lovkrav, og lovkravet gælder fra d. 31. juli 2021. Dette berører derfor alle de unge, der netop har sat fødderne på et dansk gymnasium eller erhvervsskole efter en veloverstået sommerferie. Som en af de førende forhandlere af e-cigaretter har vi naturligvis set nærmere på lovgivningen, og vi kommer da også med vores kommentarer til det nye lovkrav.