Hvalsøe

Små indretningsændringer løfter køkkenindretningen

Den nye trend i køkkenindretningen er mere træ, mere minimalisme og mere praktisk. Det behøver ikke indføres som en revolution, hvor du udskifter hele køkkenet. Det kan også bare indføres i mange, små skridt. Det gør det mere økonomisk overkommeligt, og giver dig hele tiden noget nyt, du kan gå og glædes over.

Er du træt af dit køkken?

Men synes ikke lige, at økonomien rækker til at rive det gamle ud, og sætte et helt nyt køkken ind.

Så kan små udskiftninger af køkkeninventaret være løsningen, som gør det økonomisk overkommeligt over tid, at få opdateret køkkenet til en mere moderne og tidssvarende stil. Samtidig giver det dig en masse små glæder i hverdagen, hver gang du udskifter et element.

Spørgsmålet er bare, hvad der er moderne og tidssvarende – og hvor du finder køkkeninventar, som gør det nemt at skabe den designmæssige røde tråd, som indretningsarkitekter tager mange penge for at skabe for deres kunder.

Mange små ændringer gør en stor forandring

Begge dele giver Thomas Kuperman fra Hvalsøe design et bud på i den seneste artikel på firmaets blog

Her får du både svar på, hvad der er oppe i tiden, og hvilke konkrete elementer i køkkenindretningen, du kan skifte ud – og til hvad.

Hvor tit du skifter noget ud, er jo helt op til dig selv og din økonomi. Lægger du en plan og et budget for, hvad det er for ting, du gerne vil udskifte – og hvad du vil skifte dem ud til – kan du jo afsætte et fast beløb hver måned. Så kan du købe tingene efterhånden, som du får sparet sammen til dem. Eller købe en ny ting hver måned, du kan glædes over”, forklarer Thomas Kuperman tilgangen til køkkenopdateringer i små skridt.

Det er lidt lige som den gamle talemåde om mange bække små, som giver en stor å. For hver eneste gang du udskifter et eller andet i køkkenet, giver det en forandring. Den kan både du og dem som kommer på besøg glæde jer over. Og der er jo ikke noget, der er så dejligt, som at få komplimenter for din gode smag”, smiler Thomas, mens han går i gang med at pakke en af firmaets populære knivmagneter til en kunde.

Naturmaterialer, minimalisme og mere praktisk

Netop knivmagneter er en af de designmæssige trends, som vinder frem i den moderne køkkenindretning. For køkkenet må godt være mere praktisk indrettet, og se ud som om, at det bliver brugt.

Samtidig er minimalisme og enkelt design i højsædet, ligesom naturmaterialer som f.eks. træ og sten er på mode igen.

Det er præcis, hvad Hvalsøe Design har fokuseret på i deres produktudvalg af knivmagneter, ure, lamper og knagerækker til køkkenet.

Derfor er der blevet ekstra travlt i Køge-firmaet bag webshoppen af samme navn.

Vi har valgt ikke at have en fysisk butik, for at kunne give vores kunder lækre indretningsdetaljer til en pris, der er til at betale. Det er ikke noget, vi har tænkt os at lave om på, selv om vi ellers tit både har henvendelser om at blive forhandler af vores produkter, og folk der spørger om, hvor vi har en fysisk butik, de kan se vores varer i”, slutter Thomas Kuperman fra Hvalsøe Design i Køge.

Information om Hvalsøe

Hvalsøe
Åshøjvej 32
4600 Køge

Følg pressemeddelelser fra Hvalsøe

Flere pressemeddelelser fra Hvalsøe

Opbevaringen af din køkkenkniv har også betydning for, hvor tit den skal slibes13.7.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

De fleste – måske især mænd – vil gerne kunne imponere familie og venner med at slibe deres køkkenkniv med et strygestål. For kan du gøre det lige så legende let som en professionel kok, er du sikkert rigtig dygtig til at lave mad. Det er dog sjældent tilfældet – ligesom det ikke er nok at kunne slibe kniven, for at holde den skarp. Også måden du opbevarer din kniv på, har betydning for, hvor længe den forbliver skarp.

Nye anvendelser af traditionelle produkter sparer plads i små hjem28.4.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Finanskrisen i 2008 tog hårdt på danskernes økonomi, arbejdsmarkedet og boligpriserne. I 2010 vendte kurven, og lige siden er boligpriserne steget stødt herhjemme. I dag ligger boligpriserne på det højeste niveau siden da, og hvis vi skal tro på prognoserne, vil de fortsat være opadgående i en del år endnu. Dette betyder, at vi i dag får væsentlig mindre for pengene, og det har fordret nye måder at tænke indretning, multifunktionalitet og pladsbesparelse på.

På trods af krisen: Danskerne bygger huse som aldrig før2.4.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Coronakrisen har budt på landsdækkende nedlukninger, hjemsendelser og konkurser. Det har dog ikke fået danskerne til at spare på pengene – tværtimod. Nye statistikker viser nemlig, at danskerne under coronakrisen har bygget huse og renoveret som aldrig før. Coronakrise rimer ikke umiddelbart på renovering eller nybyg. Alligevel er det den tendens, der har præget danskernes boligvaner under pandemien. Det skyldes blandt andet en stærk privatøkonomi og lave renter.