Wusaa

Slut med åndsvage parkeringsbøder

Wusaa, verdens første intelligente parkeringsur, ønsker at sætte en stopper for parkeringsindustrien, som er blevet en gigantisk pengesluger, der dagligt ødelægger humøret for tusindvis af mennesker, mens de frarøver dem deres hårdt tjente penge. Sammen med den tilhørende app, holder Wusaa styr på, om du befinder dig i en gratis, tidsbegrænset eller en betalingszone. Wusaa stiller automatisk skiven, og den husker dig på at afslutte din parkering, så du ikke betaler mere end nødvendigt. Målet er, at Wusaa i fremtiden vil blive bilistens personlige butler.
Wusaa-parkeringsur med tilhørende app

Har du også svært ved at gennemskue skiltningen i forbindelse med parkering – hvad skal og må man egentlig her? Har du nogensinde glemt at starte eller afslutte en parkering? Har du oplevet, at din elektroniske parkeringsskive løb tør for strøm? Eller at du har glemt at indstille sommer- og vintertid? Så er du ikke alene. En undersøgelse fra FDM viser, at landets største kommuner tjente tæt på én milliard kroner på parkering i 2019: ”Parkeringsindustrien er gået hen og blevet en gigantisk milliard-industri, der finansierer stort set alt andet end parkering ved dagligt at malke de stakkels bilister. Der bliver hvert år uddelt dobbelt så mange parkeringsbøder som fartbøder, og vores undersøgelser viser, at cirka halvdelen af dem bliver uddelt på baggrund af manglende viden om de lokale regler, uopmærksomhed, uoverskuelighed eller glemsomhed,” fortæller Lasse Eriksen, CEO og founder af Wusaa.

Wusaa er resultatet af flere års research og innovativ produktudvikling, og med det nyudviklede parkeringsur er det nu slut med at bruge sine surt optjente penge på tåbelige og uretfærdige parkeringsbøder. Udover det fysiske parkeringsur, som skal installeres i forruden, følger også en app, der holder styr på, hvilken parkeringszone du befinder dig i, om den er gratis, tidsbegrænset eller med betaling. Wusaa husker dig også automatisk på at starte en parkering, når du stiger ud af din bil, og ligeledes husker den dig på at stoppe din parkering igen, inden du kører videre.

Kampen mod de urimelige afgifter Undersøgelsen fra FDM viser, at landets største kommuner tjente 971.715.422 kroner på parkering i 2019. Det er en stigning på hele 21 procent siden 2015. Omkring to tredjedele af det beløb stammer fra betalingsparkering, mens resten kommer fra parkeringsafgifter. Iværksætterne bag Wusaa mener, at det tal er helt urimeligt højt, og at det er på tide at tage kampen op mod de uretfærdige afgifter: ”Vi synes, at det er helt forkert, at omkring 3000 danskere hver dag får ødelagt humøret på grund af en åndsvag parkeringsbøde, hvilket endda ofte skyldes misvisende og forvirrende parkeringsskilte. Hos Wusaa står vi på bilisternes side og tager kampen op mod de urimelige afgifter til kommuner og parkeringsselskaber. Hvis alle bilister brugte Wusaa, så ville vi kunne halvere indtægterne fra parkeringsafgifter i Danmark,” fortæller Lasse Eriksen.

Bilistens butler Wusaa er udviklet og bygget i en kælder i Glostrup af et lille hold passionerede nørder med en fælles vision, nemlig at blive helt fri for dumme parkeringsbøder og kryptiske parkeringsskilte. Det er CEO og founder, Lasse Eriksen, der i sin tid fik idéen til Wusaa efter at have bandet adskillige gange over irriterende parkeringsbøder. Dog er parkeringsuret kun starten, og planen er, at Wusaa ved hjælp af kunstig intelligens hele tiden skal blive klogere: “Vi vil fortsætte med at udvikle Wusaa, og visionen er, at Wusaa inden længe også er en fartalarm, kan betale dit brændstof, brobizz, færger og bilvask, og fortælle dig, hvor der er størst sandsynlighed for, at der er en ledig parkeringsplads. Målet er, at Wusaa skal blive bilistens butler, så du kan læne dig tilbage og slippe for bekymringerne,” fortæller Lasse Eriksen. Wusaa kan købes hos biludstyr.dk, Elgiganten og Coop og koster 795 DKK.

Lasse Eriksen
CEO og founder, Wusaa
lasse@wusaa.co

Wusaa-parkeringsur med tilhørende app
Lasse Eriksen, CEO og founder, hos Wusaa

Information om Wusaa

Wusaa
Herstedøstervej 9
2600 Glostrup

Wusaa består af ni passionerede medarbejdere, med CEO og founder, Lasse Eriksen, og CMO og co-founder, Lasse Görlitz, i spidsen. De har alle det til fælles, at de er godt trætte af at bruge deres surt optjente penge på irriterende parkeringsbøder. Derfor har de udviklet verdens første intelligente parkeringsur: Wusaa. Wusaa holder styr på, hvilken parkeringszone du befinder dig i, om den er gratis, tidsbegrænset eller med betaling. Wusaa husker dig automatisk på at starte en parkering, og når du kommer retur til bilen, husker den dig også på at stoppe din parkering, inden du kører videre.

Følg pressemeddelelser fra Wusaa