Dansani

Skræddersyet dansk design

Med danske Dansanis designklassiker til badeværelset kan du bogstaveligt talt skræddersy din helt individuelle løsning. Både når det gælder form, og når det gælder farve.
Dansanis Calidris-serie er stilrent dansk design. Funktionelt, enkelt og minimalistisk, med et væld af gennemtænkte detaljer, som åbenbarer sig ved brug.

Tiden, hvor man byggede sit individuelle badeværelse af foruddefinerede moduler, er historie. Det samme er situationen med at vælge mellem kun fem forskellige farver. Med sin klassiske designserie Calidris gør Dansani nu for alvor op med begrænsningerne og tilbyder såvel bordplader som vaske produceret på mål, der passer præcis til dig og dit badeværelse. Og når det gælder farver, kan du tage hele paletten i brug.

Ægte designklassiker
Dansanis Calidris-serie er stilrent dansk design. Funktionelt, enkelt og minimalistisk, med et væld af gennemtænkte detaljer, som åbenbarer sig ved brug – og som giver møblerne den langtidsholdbarhed, der udmærker en ægte designklassiker. Calidris-serien har da også gået sin sejrsgang over hele Europa, siden de første møbler blev lanceret i 1996, og i de forgangne godt 20 år har Dansani i endnu højere grad forfinet designet. Nu er den danske designvirksomhed klar med en fuldstændigt skræddersyet version.

- Allerede da vi lancerede Calidris, brød serien grænserne for, hvor mange muligheder der lå i at indrette med den. Ved at skalere et grundmål på 20 gange 20 centimeter opnåede vi en fleksibilitet, der gjorde serien perfekt til alt fra det helt lille gæstetoilet til det store masterbadeværelse. Men uanset de mange muligheder gav modulopbygningen begrænsninger i sig selv, og det er det, vi nu har gjort op med, siger Susanne Kragh, salgs- og marketingdirektør hos Dansani.

Helt frie hænder
Seriens bordplader produceres efter mål, også de nye solid surface bordplader med indbygget vask. Netop ved at arbejde med det ekstremt stærke, men samtidig lette og tynde, akrylbaserede materiale i solid surface opnås en fuldstændig fleksibilitet med hensyn til både form, mål og antallet af vaske. Materialet tilfører tilmed en æstetisk lethed til det i forvejen lette og enkle møbeldesign, hvilket løfter Calidris-serien til nye højder.

Modulopbygningen er dog bevaret, når det gælder skabe og skuffer. Men også her har Dansani fundet en løsning, der giver helt frie hænder med hensyn til indretningen.

- Ved at benytte afstandstandsstykker i fuldstændig samme kvalitet som skabe og skuffer kan vi lave en perfekt og lydefri løsning, hvor man ikke behøver at gå på kompromis med antal og placering. Den færdigmonterede løsning præsenterer sig helstøbt, og ikke to løsninger er ens, siger Susanne Kragh.

Individuelle farver
Også farvevalget er givet fuldstændig frit i den nye version af Calidris. Nye metoder inden for lakering giver en helt ny fleksibilitet i produktionen, hvilket kombineret med ordreproduktion gør Dansani i stand til at lade valget være helt og holdent op til kunden.

- Vi producerer naturligvis serien i en fast farvepalette til vores showrooms, så man har mulighed for at opleve den i forskellige farveversioner og herudfra vælge sin favorit. Men ønsker man en helt individuel farve, så er der ingen begrænsninger her, siger Susanne Kragh.

Solid kvalitet
Kvaliteten i Calidris-serien er solidt bygget på ægte, dansk snedkerhåndværk. Alle samlinger er lavet i fer og not, som både giver en stærk og stabil konstruktion og samtidig sikrer smukke og usynlige overgange. Alt træ stammer fra bæredygtige, europæiske skovbrug, og finermaterialerne af højeste kvalitet bliver håndsorteret, så åretegning, farvenuancer og ensartethed sikres i både det enkelte møbel og hele serien.

Louise Thomsen, Marketing Manager
Tel.: +4573534207
lot@dansani.dk

Susanne S. Krag, Sales and Marketing Director
Tel.: +4524643475
ssk@dansani.dk

Billeder

Download
Dansani har smidt alle begrænsningerne, når det gælder indretning af badeværelset. Nu kan du skræddersy din helt personlige løsning på mål – og tage hele paletten i brug, når du vælger farve.
Download
Dansani kombinerer sine designs med et sandt væld af tilbehør så som kvadratiske skabe og åbne kuber, som gør mulighederne helt og aldeles uendelige, når man står overfor at designe sit eget perfekte og personlige badeværelse.
Download
Der er indirekte lys i skufferne fra Dansani. Og selvfølgelig har den danske designvirksomhed sørget for, at der også er indbyggede stikkontakter. Så behøver man ikke længere vælge mellem orden og bekvemmelighed, men kan lade føntørrer, shaver og glattejern blive siddende i kontakten efter brug.
Download
Varmt, hvidt, blødt og behageligt. Dansanis spejle er forsynet med lysrammer, der fungerer som et effektivt arbejdslys og afslører de detaljer, man helst selv vil opdage, inden andre gør det. Samtidig bader de rummet i et behageligt, indirekte skær.
Download
Hos Dansani er opbevaring en kunst, virksomheden har forfinet til mindste detalje. Luk skuffen op og mød et sandt paradis af lækre, solide egetræskasser designet til at rumme og holde styr på alle former for nødvendigt badeværelsesnips – fra smykker til vatrondeller.

Information om Dansani

Dansani
Finlandsvej 8
6100 Haderslev

73 22 29 00http://www.dansani.dk

Dansani, der udvikler og markedsfører produkter til badeværelset, er etableret i 1983 og har hovedsæde i Haderslev. Dansani har datterselskaber i England, Holland, Tyskland, Norge og Sverige og henter over 80 procent af omsætningen i udlandet.

Læs mere på www.dansani.dk