Skrabede sig til en halv million, da han skulle nyde en øl på terrassen

Fodboldfeberen steg en grad eller to ekstra i Frederikssund i Nordsjælland.

Prøv at forestille dig følgende:

Du er lige kommet hjem efter fyraften. Den danske sommer viser sig fra sin varme side, og du beslutter dig for at dæmpe kropstemperaturen med en kold øl.

Du går ud i haven, sætter dig på havestolen, knapper øllen op og hiver det Fodboldfeber Quick-skrabelod, du lige har hentet i Meny frem.

Og så begynder du at skrabe.

-Da jeg havde vundet 1.000 kroner, tænkte jeg, at det var da meget godt for en 50’er, men så skrabede jeg videre.

Manden, der fortæller, kommer fra Slangerup, og har lige vundet en formue, for skrabeloddet viste sig at være 500.000 kroner værd.

Det havde konen lidt svært ved at forstå, da han lod sin øl stå i solen og gik ind i dagligstuen for at forklare, at der altså var en halv million på det lille lod.

-Hold kæft, det er der da oss!, udbrød hun.

Brugt bil og penge til børn og børnebørn
Efter overraskelsen lagde sig, var ægteparret fra Nordsjælland hurtige på aftrækkeren.

-Pengene er stort set brugt, fortæller den heldige vinder.

De tre børn har nemlig fået 50.000 kroner hver, og der er også sendt nogle tusinde kroner i retning af de to børnebørn.

Derudover er der investeret i en brugt bil til det ene af børnene.

Resten af pengene bliver der passet på indtil videre.

-Vi skal ikke ud at rejse. Slet ikke i disse tider. Og vi mangler ikke noget, og det er da altid rart at have lidt penge at stå på kontoen, lyder det fra vinderen, der jævnligt spiller Lotto og stadig drømmer at ramme jackpot.

-Hvis jeg havde vundet den helt store milliongevinst, så havde det været noget andet. Så var jeg nok holdt op med at arbejde.

Heldig spiller hiver over 2 millioner kroner hjem i Keno19.7.2021 10:11:36 CEST | Pressemeddelelse

Med en indsats på 90 kroner formåede en heldig spiller fra Valby onsdag d. 15 juni at forvandle indsatsen til over lidt to millioner kroner gennem talspilet Keno – 2.2 millioner kroner for at være præcis. Keno er det spil hos Danske Spil med den største millionchance. Det går i alt sin enkelthed ud på, at man køber fem rækker med ni tal, hvor hver række koster 5 kroner, og hvis én af talrækkerne er blandt de 20 udtrukne vindertal, udløser det en million skattefri kroner. Og der var altså gevinst på to af talrækkerne, og dermed kan den heldige københavner se frem til at få sat over to millioner kroner ind på bankkontoen. Keno er et af de ældste spil hos Danske Spil. Der trækkes nye tal hver dag i, så hvis du føler dig heldig, kan du spille med gennem Lotto appen og på danskespil.dk. Du kan også spille Keno hos en af vores 4400 forhandlere. Danske Spil ønsker den nye millionær stort tillykke!