Skovbakkeskolen indvies og rejser ny daginstitution

Tirsdag var der officiel indvielse af Skovbakkeskolen i Odder kombineret med rejsegilde på den tilhørende daginstitution Krible Krable Huset.

Den nyopførte Skovbakkeskole, der blev til som offentligt-privat samarbejde (OPS) for Odder Kommune, har haft endnu en mærkedag. Tirsdag den 10. oktober var der officiel indvielse af skolen kombineret med rejsegilde på den nye bygning til den tilhørende daginstitution Krible Krable Huset.

Den moderne og energivenlige Skovbakkeskole blev taget i brug af medarbejderne allerede i sommer, og efter sommerferien stødte skolens elever til. Skolens voksne og 650 børn trives i deres nye miljø, hvor bl.a. et godt indeklima har stået øverst på dagsordenen.

“Vi har fået en varm og imødekommende skole med et moderne udtryk. Der er lagt vægt på et godt indeklima og fleksible rum, der tilgodeser mange forskellige læringsmiljøer og afvekslende undervisning. Det mærker vi også på eleverne, der har taget rigtig godt imod deres nye skole. Nu ser vi frem til, at vores børn i førskolealderen får lige så gode rammer for deres hverdag,” siger Erik Mønster, skoleleder på Skovbakkeskolen.

OPS skaber løsninger og sikrer stabilitet
Odder Kommune har haft et effektivt samarbejde med bygge- og anlægsselskabet MT Højgaard og ejendomsforvaltningsselskabet DEAS, som står for projektet.

MT Højgaard og DEAS blev i 2015 valgt til at opføre og drive den nye Skovbakkeskole og den tilhørende daginstitution for Odder Kommune. Med aftalen er skole og kommune sikret vedligehold af bygninger og installationer i 25 år. Bygningerne bevarer på den måde deres høje kvalitet, mens driftsomkostninger er kendte og stabile.

I kommunen ser man også frem til, at skolens daginstitution med plads til 100 børn i førskolealderen rykker ind i den nye bygning i det nye år. Det fejrede man behørigt på gårsdagens rejsegilde, der vidner om, at byggeriet skrider planmæssigt frem.

”Med den nye daginstitution og skole sikrer vi, at der er en rød tråd i børnelivet i Odder Kommune, fra børnene begynder i vuggestue, til de forlader folkeskolen. Børnene får en tryg skolegang og det bedste udgangspunkt for læring i et byggeri med et godt indeklima og masser af muligheder for bevægelse og fordybelse,” siger Uffe Jensen, borgmester i Odder Kommune.

Han håber også, at den nye skole og daginstitution kan være med til at tiltrække endnu flere børnefamilier til Odder Kommune.

Skovbakkeskolen er det fjerde fælles skoleprojekt i OPP- og OPS-regi fra MT Højgaard og DEAS. Teamet står i forvejen bag Nordstjerneskolen i Frederikshavn, Vildbjerg Skole og Ørstedskolen i Rudkøbing.

Fakta om Skovbakkeskolen og tilhørende daginstitution

• Opføres i OPS-regi af MT Højgaard og DEAS
• Projektsum: ca. 250 mio. kr.
• Arkitekt: CEBRA
• Rådgivende ingeniør: MT Højgaard
• Bestiller: Odder Kommune
• Samlet areal for skole og institution: 9.300 m2
• Ibrugtagning: henholdsvis juli 2017 og i starten af det nye år

Projektdirektør OPP Joan Clausen, MT Højgaard, tlf. 51 56 37 60
Afdelingsdirektør Lars Olaf Larsen, DEAS, tlf. 40 45 25 80

Til rejsegildet på den nye daginstitution kastede børnene vandballoner på bygningen.
Skovbakkeskolens 650 børn trives i deres nye miljø.
Borgmester Uffe Jensen holdt indvielsestale.

PFA udpeger DEAS som bygherrerådgiver til Gartnerbyen9.3.2018 07:52pressemeddelelse

I Odenses spirende bydel Gartnerbyen opfører pensionsselskabet PFA 157 lejeboliger til både familier og seniorer. Boligerne spænder fra 55-103 m2 og er fordelt på 72 rækkehuse samt 85 lejligheder i etagebyggeri. I løbet af marts forventes spaden at gå i jorden til PFA’s seks-etagers byggeprojekt, som forventes at stå færdigt i sommeren 2019. DEAS er udpeget som bygherrerådgiver og skal varetage PFA’s interesser, så byggeriet får en høj og fremtidssikret standard. ”Gartnerbyen er et helt unikt område i Odense, som vi er stolte over at være med til at udvikle. Vi opfører boliger til et bredt publikum, samtidig med at vi skaber fundamentet for et godt afkast til vores 1,2 mio. pensionskunder. Med DEAS som bygherrerådgiver forventer vi et resultat i høj kvalitet, hvor der er tænkt i langsigtede og økonomisk bæredygtige løsninger,” siger Michael Bruhn, ejendomsdirektør i PFA. DEAS er en erfaren bygherrerådgiver, der har været samarbejdspartner for PFA på flere store byggeprojekter. ”Vi glæd

Nye butikker af internationalt format på vej til Lyngby Storcenter28.2.2018 08:06pressemeddelelse

En udvidelse og markant ombygning af over 5.000 m² i Lyngby Storcenter er nu igangsat. Hermed skabes der plads til det helt nye butikskoncept Arket samt to andre fashion- og livsstilsbutikker af internationalt format, der forventes at åbne i november 2018. Samtidig udvides den eksisterende H&M-butik og suppleres med en H&M Home shop-in-shop. Arket bydes velkommen i Lyngby Storcenter På den ombyggede 1. sal er der indgået kontrakter med tre nye ankerlejere. Arket tegner sig for omkring 1.000 m², og når butikken åbner, bliver det med en af konceptets første centerplaceringer. ”Vi er meget glade for, at vi har indgået aftale med Arket, der bl.a. vælger Lyngby Storcenter på grund af centrets profil og høje omsætningsniveau. Vi arbejder kontinuerligt på at styrke Lyngby Storcenter som samlingspunkt for hele Nordsjælland med et unikt udvalg, der ikke findes i andre shoppingcentre i og omkring København,” siger Finn Sture Madsen, afdelingsdirektør i DEAS, der administrerer Lyngby Storcenter o