Skøn børneroman af danske Elvira Fragola

Elvira Fragola er klar med endnu en børneroman til alle hesteglade børn. Nu er det endelig muligt at finde ud af, hvordan det går med Alma, ponyen Trude og livet på gården hos Johanne.

”Åh nej,” råber Alma. Hun mærker suget i maven. Det er, som om nogen bytter rundt på jorden og himlen. I et splitsekund føles alt forfærdeligt forkert ...

Du og jeg, Trude er andet bind i serien om pigen Alma og ponyen Trude. Alma elsker alt ved heste, og allerhøjest elsker hun Trude. Trude bor ude ved Johanne på en gård, hvor Alma må komme en gang om ugen og ride og passe hestene. Alma er vild med det, men lige det med at galopere er ikke så nemt. Slet ikke siden den dag, hvor Alma faldt af. Og faktisk er der andre ting, der er svære.

Alma vil helst beholde Trude for sig selv. Selv om Trude ikke er Almas hest, så føles det sådan. Men da der begynder at komme flere hestepiger ude ved Johanne, bliver Alma nødt til at dele Trude. Hvordan sikrer hun sig, at Trude allerbedst kan lide hende?

Du og jeg, Trude er en hjertevarm historie om venskaber, venindeproblemer og kærligheden til heste og natur. Bogen indeholder flere forslag til aktiviteter, lav fx dit eget hjemmelavede perlepandebånd til en hest eller din egen kæphest.

Elvira Fragola er børnebogsforfatter og illustrator. Hun bor på en gård på Bornholm sammen med sin datter, sine heste og andre dyr. Hendes forældre bor også på gården. Elvira Fragola debuterede i 2016 med Et eventyrligt efterår i Mumleby. Du og jeg, Trude er hendes 10. bog, og som resten af hendes forfatterskab er den en hyldest til de nære og vigtige ting i livet, til venskaber, kærligheden, årstiderne, natur og dyreliv, samt vores folkelige traditioner og fortællinger.

Titel: Du og jeg, Trude
Forfatter: Elvira Fragola
Illustrator: Elvira Fragola
Udgivelsesdato: 24. august 2021

Edith Södergrans samlede digte i ny gendigtning ved Ursula Andkjær Olsen1.5.2024 11:47:00 CEST | Pressemeddelelse

I sit korte liv, der var præget af sygdom, nåede Edith Södergran at skrive et af de største og mest holdbare forfatterskaber i Nordens litteraturhistorie. Et forfatterskab, som i disse år kun stiger i popularitet i takt med, at nye generationer af læsere opdager hendes digte, deres sproglige ekvilibrisme og den relevans for vores tid, der stadig lever i dem. Med Samlede digte foreligger nu Edith Södergrans digte i en komplet gendigtning ved Ursula Andkjær Olsen.