Virklund Sport A/S

Skolereformen danner kimen til eksporteventyr inden for idræt og bevægelse

Skolereformen har gjort Danmark til international frontløber inden for idræt og bevægelse. Det smitter af på erhvervslivet, hvor Virklund Sport nu starter en lovende eksport af idrætsredskaber til Norge, Holland og Sverige.
På messen Dag Van de Sport demonstrerede Virklund Sport blandt andet Ninjabanen, der for eksempel kan lave et ellers ubrugeligt gangareal om til en idrætszone, der indbyder til bevægelse. Foto: PR.

Danmark er foregangsland inden for idræt og bevægelse, og det kan Virklund Sport, der er én af de førende leverandører af idrætsfaciliteter, mærke. Virksomheden er netop begyndt at eksportere til både Holland og Norge, og begge steder har der fra begyndelsen været stor interesse for de innovative danske idrætsløsninger.

– I både Norge, Holland og Sverige har vi netop indgået samarbejde med virksomheder, der fremadrettet repræsenterer Virklund Sport. De har en bred kontaktflade inden for idrættens verden og derfor et godt udgangspunkt for at formidle vores idéer og løsninger, der på nye måder lægger op til idræt og bevægelse. Vi er kommet godt fra start, og vi har store forventninger til de nye markeder, siger Trine Brinch Sørensen, der er administrerende direktør i Virklund Sport.

Europas øjne rettet mod Danmark

I Holland er det virksomheden InFit Beweegconcepten, der repræsenterer Virklund Sport. Bag den står et team af idrætseksperter med mange års erfaring inden for idræt i Holland. Samarbejdet blev skudt i gang, da virksomhederne dannede fælles front ved den hollandske messe Dag Van de Sport, hvor blandt andet Virklund Sports meget kendte motorikbane, Ninjabanen, blev vist frem.

– I Holland er der simpelthen ikke andre, der leverer noget, der minder om vores multifunktionelle idrætsrum, og derfor er der også en enorm interesse for vores løsninger. Samtidig er der ingen tvivl om, at vi i Danmark – navnlig siden skolereformen trådte i kraft – er blevet dét internationale foregangsland inden for idræt og bevægelse, og vi oplever faktisk, at man i mange europæiske lande kigger mod Danmark for at lære af vores erfaringer med nye idrætssystemer, forklarer Trine Brinch Sørensen.

Store forventninger til Norge

For at komme ind på det norske marked har Virklund Sport indgået en samarbejdsaftale med Bo Andrén Sport Norge AS, der har mere end 40 års erfaring inden for gulvbranchen blandt andet med sportsgulve. Gennem de seneste år har den norske virksomhed i stigende grad ønsket at fokusere på idrætsrum inden for skoler og idrætshaller.

– Vi regner med at runde en omsætning på tre-fem millioner kroner alene i Norge i løbet af 2017, og i både Holland, Norge og Sverige ser vi frem til gode samarbejder, som vi forventer os rigtig meget af, afslutter Trine Brinch Sørensen.

Trine Brinch Sørensen
Administrerende direktør, Virklund Sport
Tbs@virklund-sport.dk

Finn Arne Hansen
PR Consultant, Epicent PR
fha@epicent.dk

Billeder

Download
Folkeskolereformen, der trådte i kraft i 2014, har gjort Danmark til international frontløber med hensyn til at inkorporere bevægelse i børns skoledag. Foto: PR.
Download
Virklund Sport oplever stor interesse i udlandet for de innovative idrætsløsninger. Foto: PR.

Information om Virklund Sport A/S

Virklund Sport A/S
Korshøjvej 2
8600 Silkeborg