Skifter verdenseliten ud med livet som iværksætter

Jakob Øgendahl Larsen har dyrket kampsport, siden han var 7 år gammel. Han var både dansk og skandinavisk mester, og det lå i kortene, at han ville komme til at tilhøre den absolutte verdenselite indenfor sporten. En ryg- og fodskade satte imidlertid en brat stopper for drømmene, og derfor har den tidligere elitesportsudøver nu skiftet kampsporten ud med en helt anden form for kamp: At skabe verdens førende koncept for deleøkonomi.

Hans nye virksomhed hedder ShareOne, og Jakob Øgendahl Larsen beskriver det selv som en slags ”eBay for deleøkonomi”:

”ShareOne gør det muligt for helt almindelige mennesker at dele alt mellem himmel og jord. Hvor Airbnb fx satser på boliger, så vil vi ligesom Den Blå Avis har gjort det indenfor køb og salg gøre det muligt for danskerne at udleje præcis det, de har lyst til.”

Da en ryg- og fodskade i sin tid satte en stopper for kampsport-drømmene, havde den unge esbjergenser svært ved at acceptere det. Derfor begyndte han at tage større mængder af smertespillende piller for at kunne genoptage karrieren, men det havde den modsatte effekt, og i en periode var Jakob Øgendahl Larsen end ikke i stand til at gå grundet smerterne, efter han var stoppet med at spise medicinen.

Heldigvis var Jakobs mor sygeplejerske, og da hun opdagede sønnens indtag af smertestillende medicin, satte hun en stopper for det, og Jakob gik med til at opgive drømmen om kampsporten.

I stedet er drømmen nu at gøre ShareOne til en stor virksomhed.

”Man kan vel kalde ShareOne en slags eBay for deleøkonomi.”

Jakob Øgendahl Larsen bor til daglig i København sammen med kæresten Pia, der er selvstændig frisør. Sammen har de sønnen Carlo på 9 måneder.

Jakob Øgendahl Larsen

Information om ShareOne