'Skibby på frierfødder' - siger hun ja?

Efter 17 års parforhold er romantikken forsvundet mellem den tidligere cykelrytter Jesper Skibby og hans kæreste Mette. Derfor beslutter parret sig for at gøre en indsats for at få gnisten tilbage i hverdagen. Hvis det hele ender godt, vil Jesper fri til Mette - men siger hun ja? Se med i de seks programmer på TV 2 CHARLIE og TV 2 PLAY fra 27.marts.
Den tidligere cykelrytter Jesper Skibby og hans kæreste Mette vil have romantikken tilbage i deres liv. Se med i 'Skibby på frierfødder'. (Foto: Per Arnesen / TV 2)

De romantiske følelser i Jesper Skibby og hans kæreste Mettes forhold er forsvundet efter, at de har været sammen i mange år. Dagene går, og hverdagen er fyldt op med huslige pligter, tid foran fjernsynet og arbejde, uden meget plads til kys, kram og kærlige komplimenter.

Parret ved godt, at de er blevet nogle sofakartofler, og at de er nødt til at gøre en aktiv indsats for at få sparket romantikken tilbage i parforholdet, hvis de for alvor skal kunne nyde hinandens selskab, når datteren flyver fra reden. Derfor beslutter de sig for at tilbringe mere kvalitetstid sammen - og arbejde med deres forhold. Udover at kigge indad opsøger de alternativ hjælp udefra, blandt andet går Mette til trommehealing, og Jesper tager dem til øjenlægen i kærlighedens navn. Desuden skriver de hver især en liste med ønsker, om hvad de skal foretage sig sammen for at få gnisten tilbage. Listen afslører, at parret har hver deres idé om, hvad romantik er - men de tager begge ja-hatten på og springer ud i det i kærlighedens navn.

- Vi har nu været et par i over 17 år, og undervejs har vi gennemlevet mange livsforandringer og kriser. Men vi har altid valgt at blive sammen. Vores store kærlighed er vores datter Elisabeth, men vi må indrømme, at vi er røget i forældrefælden. Vi er gradvist gledet fra hinanden som kærester og har glemt at dyrke kærligheden, fortæller Mette Røpke, der er kærester med Jesper Skibby. Hun fortsætter:

- Med programmet ønsker vi at vise, at jagten på kærligheden er svær og kræver, at man gør en indsats. Vi vil gerne være med til at bryde et tabu og sige højt, at tingene i et parforhold kan være svære, og at der skal kæmpes. Man kan godt ændre de roller, man er groet fast i. Forhåbentlig kan seerne blive inspireret til at kigge på deres egne forhold og kærlighedsliv, siger Mette Røpke.

Tændes gnisten, vil han fri til hende
Da Jesper og Mette begynder at sætte fokus på deres parforhold, får det dem også - især Mette - til at stoppe op og kigge på den hverdag, de har skabt sammen i løbet af årene. I sin karriere som cykelrytter var Jesper vant til, at ting som måltider, sengetider og aftaler i kalenderen blev ordnet for ham. Da Mette kom ind i hans liv, overtog hun dén styring. Det betyder, at Mette i dag ordner alt det huslige, mens Jesper hverken ved, hvordan man laver mad eller tænder vaskemaskinen. At være mor for sin kæreste sparker ikke ligefrem gang i romantikken, og derfor drømmer Mette om, at Jesper tager mere ansvar i hjemmet.

Undervejs i processen gør Jesper sig tanker om, hvordan livet som en gift mand vil være. Han ved, at hvis romantikken mellem ham og Mette blusser op igen, vil han fri til hende. Efter et halvt års arbejde med fokus på parforholdet, beslutter Jesper, at tiden er inde. Han får designet en forlovelsesring til Mette og falder på knæ for hende. Men siger hun ja?

Aldrig for sent at skærpe romantikken
‘Skibby på frierfødder’ er en serie om det modne parforhold, familieliv og kærlighed - fyldt med sjove og rørende øjeblikke. Vi følger den folkekære, tidligere cykelrytters vej til fornyet kærlighed med kæresten Mette i håbet om, at forholdet bliver styrket så meget, at hun siger ja, når Jesper falder på knæ for hende.
- Vi glæder os til at lukke danskerne ind i Jespers forunderlige verden og følge hans oprigtige ønske om at puste nyt liv i parforholdet med kæresten Mette. Det er aldrig for sent at skærpe romantikken, men det kræver en indsats, og det må Jesper sande fra allerførste minut. Serien er et dejligt, hudløst ærligt kig ind i os mennesker, og det der betyder allermest - nemlig kærligheden og vores relationer til hinanden. Det bliver ikke nemt, men både rørende og morsomt, når vi følger Jespers frieri helt tæt på, siger Mads Volck, Redaktør på TV 2 CHARLIE og TV 2 PLAY

Mette KlittenPR-konsulent

Fiktion og underholdning

mkli@tv2.dk

Information om TV 2 Danmark

Rugaardsvej 25
5000 Odense

65 91 91 91http://omtv2.tv2.dk/

TV 2 Danmark er en medievirksomhed med store, digitale ambitioner og en mangeårig, stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 PLAY, TV2.DK og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.

TV 2 opnår tilfredsstillende 2023-resultat trods strukturelle udfordringer og omsætningsfald19.3.2024 17:26:43 CET | Pressemeddelelse

De strukturelle udfordringer i mediebranchen indebar i 2023 et markant fald særligt i TV 2s traditionelle tv-reklameomsætning. På trods af det skærpede udfordringsbillede leverer TV 2 på begge sine bundlinjer i form af stærkt public service-indhold med stor gennemslagskraft i den danske befolkning og et økonomisk resultat, der er tilfredsstillende i forhold til statens afkastforventning som ejer af TV 2.