Skattejagt på Moesgaard med kendisser

Nyt program på DR sender Knud Romer og Pernille Rosendal på tur i museets magasiner for at finde spændende genstande

Museumsinspektør Anders Emil Rasmussen, Pernille Rosendal og Knud Romer på skattejagt på Moesgaard. Pressefoto DR Claus Rosenløv

Normalt er museernes arkiver og magasiner ikke tilgængelige for andre end museumsfolk og forskere. Men i forbindelse med et nyt tv-program på DR har Moesgaard Museum inviteret forfatteren Knud Romer og musikeren Pernille Rosendal ind i museets magasiner.

Her går de i selskab med museumsinspektør Anders Emil Rasmussen på jagt efter spændende genstande og spektakulære fund med det formål at skabe deres helt egen udstilling.

Programmet Skattejagt på museet fra Moesgaard kan ses søndag 31. januar og kan man ikke vente så længe kan det allerede nu ses på DR’ s hjemmeside.

Programmet er en del af en programserie, som DR netop har taget hul på, og som sendes hver søndag aften i resten af januar med forskellige kendisser og museer.

I programmet, der handler om Moesgaard, sendes Knud Romer og Pernille Rosendal ud på en opdagelsesrejse, som får dem til at tvivle på, om de overhovedet kan komme i mål. Undervejs møder de museets arkæologer, konservatorer og naturvidenskabsfolk og får indblik i, hvad medarbejderne egentlig går og laver på et museum som Moesgaard.

Udfordringen får Romer og Rosendal til at skabe en helt anden udstilling end både de og Moesgaard Museum havde forestillet sig.

Fakta

Programmet Skattejagt på museet med Pernille Rosendals og Knud Romers besøg på Moesgaard sendes 31. januar kl. 20 på DR 1 og kan også ses på DR’ s hjemmeside:

Link til programmet: https://www.dr.dk/drtv/serie/skattejagt-paa-museet_226867