Skal sprede glæde hos flere syge børn: Lidl forlænger samarbejdsaftale med Danske Hospitalsklovne

Danske Hospitalsklovne kommer nu et skridt tættere på målet om at nå ud til alle børn på danske hospitaler, børne- og ungdomspsykiatriske afdelinger og bosteder for børn med blandt andet autisme. Foreningen har indgået en treårig aftale med Lidl Danmark om, at Lidl skal være hovedsponsor. Aftalen er en forlængelse af samarbejdet, som begyndte i 2012.
”Vi tror på, at det er gennem de langvarige partnerskaber, vi kan gøre den største forskel. Danske Hospitalsklovne arbejder for at gøre tilværelsen for syge børn og deres pårørende bedre, og det vigtige arbejde bliver vi kun endnu bedre til at understøtte, efterhånden som vores relation bliver endnu stærkere. Alene sidste år donerede vores kunder over 850.000 kroner via vores pantautomater til Danske Hospitalsklovne. Det er vi virkelig stolte af. Men vi vil gerne have det tal endnu højere op – derfor kommer vi til at øge vores fokus på dette i fremtiden for at øge støtte Danske Hospitalsklovnes arbejde yderligere, Jeg rigtig glad for, at vi atter kan forlænge vores gode samarbejde”, siger Dirk Fust, adm. direktør i Lidl Danmark.
Det er da også noget, man kan nikke genkendende til hos Danske Hospitalsklovne, som glæder sig over at fortsætte samarbejdet med Lidl i endnu 3 år:
”Vi er utrolige taknemmelige for vores tætte samarbejde med Lidl gennem mange år. Som velgørende forening er vi afhængige af bidrag fra bl.a. virksomheder for at kunne besøge børnene og udvide vores indsatsområder”, siger Kenneth Øhrberg, direktør i Danske Hospitalsklovne.
I de senere år har Lidl været hovedsponsor for Klovneløbet, der gennemføres i mere end 60 danske byer. Lidls kunder har også kunne støtte hospitalsklovnenes arbejde ved køb af julegodter og klovnenæser.
Lidl håber, at flere danskere vil donere deres pant
Kunderne hos Lidl har gennem årene støttet Danske Hospitalsklovne ved at donere deres pant.
Man vil også i fremtiden møde donationsknappen til Danske Hospitalsklovne på pantautomaterne i samtlige af kædens 133 butikker. Lidl håber, at flere af deres kunder vil donere deres pant. Pantdonationerne vil i år støtte det digitale møde mellem klovn og barn. Under corona-epidemien var der flere børneafdelinger, som klovnene ikke kunne besøge, og derfor mødtes de indlagte børn og hospitalsklovnene via skærmen.
”Vi har fundet ud, at der er mange muligheder med videoopkald bl.a. indenfor psykiatriområdet. Så derfor er det med stor glæde, at Lidl har besluttet, at 50% af pantdonationerne i år skal gå til at videreudvikle vores digitale indsatsområde”, udtaler Kenneth Øhrberg videre.
Fakta om Danske Hospitalsklovne
- Der er pt. 61 hospitalsklovne hos Danske Hospitalsklovne.
- Det er foreningens mål at nå ud til alle børn på de danske hospitaler, på landets børne- og ungdomspsykiatriske afdelinger samt bosteder for børn med svær autisme.
- Alle hospitalsklovne gennemgår en 1,5-årig uddannelse.
Kontakter
Morten VestbergKommunikationschefLidl
Tlf:76 35 00 10Tlf:52 15 92 59morten.vestberg@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
Ny Chief Customer Officer i Lidl: “Vi skal gøre Lidls kunder til fans”4.6.2025 10:04:50 CEST | Pressemeddelelse
Lidl udvider direktionen med ansættelsen af Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Mette Schacht Færch kommer fra en stilling som Global Vice President, Categories, Marketing & Consumer Experience i Danish Crown, hvor hun har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image. Nu skal hun styrke Lidls brand og sætte yderligere fokus på dagligvarekædens markante sundhedsinitiativer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum