Skal sprede glæde hos flere syge børn: Lidl forlænger samarbejdsaftale med Danske Hospitalsklovne

Danske Hospitalsklovne kommer nu et skridt tættere på målet om at nå ud til alle børn på danske hospitaler, børne- og ungdomspsykiatriske afdelinger og bosteder for børn med blandt andet autisme. Foreningen har indgået en treårig aftale med Lidl Danmark om, at Lidl skal være hovedsponsor. Aftalen er en forlængelse af samarbejdet, som begyndte i 2012.
”Vi tror på, at det er gennem de langvarige partnerskaber, vi kan gøre den største forskel. Danske Hospitalsklovne arbejder for at gøre tilværelsen for syge børn og deres pårørende bedre, og det vigtige arbejde bliver vi kun endnu bedre til at understøtte, efterhånden som vores relation bliver endnu stærkere. Alene sidste år donerede vores kunder over 850.000 kroner via vores pantautomater til Danske Hospitalsklovne. Det er vi virkelig stolte af. Men vi vil gerne have det tal endnu højere op – derfor kommer vi til at øge vores fokus på dette i fremtiden for at øge støtte Danske Hospitalsklovnes arbejde yderligere, Jeg rigtig glad for, at vi atter kan forlænge vores gode samarbejde”, siger Dirk Fust, adm. direktør i Lidl Danmark.
Det er da også noget, man kan nikke genkendende til hos Danske Hospitalsklovne, som glæder sig over at fortsætte samarbejdet med Lidl i endnu 3 år:
”Vi er utrolige taknemmelige for vores tætte samarbejde med Lidl gennem mange år. Som velgørende forening er vi afhængige af bidrag fra bl.a. virksomheder for at kunne besøge børnene og udvide vores indsatsområder”, siger Kenneth Øhrberg, direktør i Danske Hospitalsklovne.
I de senere år har Lidl været hovedsponsor for Klovneløbet, der gennemføres i mere end 60 danske byer. Lidls kunder har også kunne støtte hospitalsklovnenes arbejde ved køb af julegodter og klovnenæser.
Lidl håber, at flere danskere vil donere deres pant
Kunderne hos Lidl har gennem årene støttet Danske Hospitalsklovne ved at donere deres pant.
Man vil også i fremtiden møde donationsknappen til Danske Hospitalsklovne på pantautomaterne i samtlige af kædens 133 butikker. Lidl håber, at flere af deres kunder vil donere deres pant. Pantdonationerne vil i år støtte det digitale møde mellem klovn og barn. Under corona-epidemien var der flere børneafdelinger, som klovnene ikke kunne besøge, og derfor mødtes de indlagte børn og hospitalsklovnene via skærmen.
”Vi har fundet ud, at der er mange muligheder med videoopkald bl.a. indenfor psykiatriområdet. Så derfor er det med stor glæde, at Lidl har besluttet, at 50% af pantdonationerne i år skal gå til at videreudvikle vores digitale indsatsområde”, udtaler Kenneth Øhrberg videre.
Fakta om Danske Hospitalsklovne
- Der er pt. 61 hospitalsklovne hos Danske Hospitalsklovne.
- Det er foreningens mål at nå ud til alle børn på de danske hospitaler, på landets børne- og ungdomspsykiatriske afdelinger samt bosteder for børn med svær autisme.
- Alle hospitalsklovne gennemgår en 1,5-årig uddannelse.
Kontakter
Morten VestbergKommunikationschefLidl
Tlf:76 35 00 10Tlf:52 15 92 59morten.vestberg@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 165 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
Stor åbningsglæde i Gug: Lidl byder kunderne velkommen i ny butik uden tobak og nikotin25.9.2025 12:28:24 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag slog Lidl dørene op til en ny butik på Gugvej 189, hvor snoren blev klippet foran en stor forsamling af fremmødte kunder. Forrest stod den hjemvendte butikschef, Nikolaj Jensen, sammen med sit nye team, der havde glædet sig til at byde velkommen.
“Det betaler sig at handle i Lidl” – ny international kampagne sætter fokus på værdi i hverdagen22.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang lancerer Lidl en fælles brandkampagne på tværs af alle 31 lande, hvor kæden er til stede. Med kampagnen “Det betaler sig at handle i Lidl” ønsker Lidl at vise, at kæden står for andet og mere end skarpe priser og høj kvalitet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum