Salling Group

Skagenfood klar til øget vækst efter investering fra Dansk Supermarked Group

Del
Skagenfood, som længe har markeret sig stærkt på markedet for måltidskasser, lægger nu an til et regulært gearskifte. Den nordjyske virksomhed har allieret sig med en betydelig investor i form af Dansk Supermarked Group med det fælles mål at forløse Skagenfoods store potentiale og nå ud til endnu flere kvalitetsbevidste kunder, der efterspørger enkle, inspirerende og lækre måltidsløsninger

Danskerne har i den grad kastet sig over måltidskasser, leveret direkte til døren. Ikke kun er det nemt, når kvalitetsvarerne blot skal pakkes ud og placeres i køleskabet, men også hverdagens svære kunst at finde på aftenens og ugens måltider bliver klaret for en.

Med en ny investor i ryggen bliver Skagenfood nu i stand til at nå ud til endnu flere kvalitetsbevidste kunder på et marked i stor vækst.

– Vi er stolte af den udvikling og de mål, vi har nået med Skagenfood. Men vi har klare ambitioner om at løfte virksomheden yderligere. Skal vi lykkes med det i den målestok, vi ønsker, kræver det en stærk partner. Vi har fundet det helt rette match med Dansk Supermarked Group, der kan være med til at udvikle Skagenfood, og det glæder vi os enormt meget til, siger Betina Kühn, der sammen med sin mand Peter Bagge-Nielsen grundlagde Skagenfood.

Ægteparret vil fortsat drive forretningen og stå i spidsen for den daglige drift. Dansk Supermarked Groups investering får heller ikke indflydelse på iværksættervirksomhedens placering i det nordjyske, hvor de friske fisk, grøntsager og øvrige varer bliver indkøbt, pakket og sendt til kunderne.

Stort vækstpotentiale
Skagenfood er særligt kendt for frisk fisk af højeste kvalitet og har gennem de seneste år accelereret markedet for måltidskasser. Virksomheden fortsætter sin stærke udvikling, fremover støttet af den nye partner inden for blandt andet logistik, marketing og investeringskapacitet. For Dansk Supermarked Group er der tale om en strategisk investering i en veletableret aktør på et marked i vækst.

– Vi ser et stort vækstpotentiale for måltidskasser og convenience-løsninger, der gør hverdagen nemmere for danskerne. Skagenfood er en meget veldrevet virksomhed med tårnhøj kvalitet og stærke værdier, der skal føres videre. Det ønsker vi at gøre i fællesskab, og vi er overbeviste om, at vi gennem vores investering sammen kan forløse det store potentiale, der er i virksomheden og markedet, siger Per Bank, administrerende direktør i Dansk Supermarked Group.

Skagenfood indledte i 2001 med at tilbyde frisk fisk, direkte fra kutterne i Nordjylland, og har gennem de seneste år tilføjet deciderede måltidskasser til udvalget, hvor alle råvarerne til ugens måltider er inkluderet. Alt sammen baseret på abonnementssalg. Seneste skud på stammen er kvalitets-ready-to-heat-retter, hvor modtageren blot skal lune retten, inden den er klar.

– Vi har fået muligheden for at udvikle virksomheden på den bedst mulige måde, hvor vi får flere muskler, der gør os i stand til at vokse, samtidig med at vi bevarer virksomhedens base og identitet, som hele tiden har været vores styrke. Med investeringen kan vi skabe endnu mere af det, vi står for. Vi glæder os til at vokse her i det nordjyske, til gavn for kunder i hele landet, siger Betina Kühn.

Kontakter

Group Communication, Dansk Supermarked Group.


Telefon: 8778 5002
E-mail: press@dsg.dk

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye