Skab trivsel på arbejdspladsen med bedre kommunikation

God kommunikation er et vidt begreb, og det er ikke lige så let som det lyder at holde den "gode tone", når man går på arbejde. Mange problemer og mistrivsel på arbejdspladsen stammer fra uhensigtsmæssige kommunikation. Misforståelser opstår alt for nemt, og man kan føle sig uset og måske endda utilpas på sit arbejde, hvis den gode kommunikation ikke er til stede. Derfor er det essentielt at skabe en respektfuld, åben og ærlig kommunikation på arbejdspladsen.

Hvorfor skal vi fokusere på kommunikationen?

Kommunikation er mere end bare de ord, som kommer ud af vores mund. Det er også vores tonefald, kropssprog og mimik, som spiller en afgørende rolle for den måde vi kommunikere på. Flere danskere hævder, at de dagligt oplever dårlig kommunikation på deres arbejdsplads. Dårlig kommunikation kan lede til mistrivsel og stress, hvilket i høj grad har en indvirkning på arbejdsglæden.

Fortunakurser.dk kan du modtage hjælp og vejledning til at styrke dine kommunikative kompetencer, løse konflikter og arbejde sammen med dine medarbejdere. Et kursus i god kommunikation kan gøre underværker for trivslen på arbejdspladsen og kan løse de konflikter, som gør lægger en dæmper på arbejdsglæden.

Kommunikativ træning fordrer den bedste trivsel

En god arbejdsplads handler om mere end blot det arbejdsmæssige. Trivsel og velvære på arbejdspladsen er altafgørende for om man, som medarbejder, får klaret sine arbejdsopgaverne til UG. Hvis ikke man har en god dag, så er det svært at præstere sit maksimale.

Derfor gør man sine medarbejdere en kæmpe tjeneste ved også at dyrke de kurser, som har fokus på kommunikation og trivsel. Book for eksempel en professionel assertionstræning, hvor i som kollegaer lærer at styrke jeres kommunikation gennem respektfulde dialoger.

Assertionstræning handler om at øve sig i at kommunikere klart, ærligt og overbevisende, så man undgår ubehagelige misforståelser mellem medarbejdere.

Kurser og træning der giver plus for din virksomhed

Hvad er udbyttet for din virksomhed, når i arbejder med kommunikation og gensidig respekt? En virksomhed med god kommunikation er som en velsmurt maskine, der øger effektiviteten, samarbejdet og arbejdsglæden på samme tid. Medarbejdere der taler respektfuldt sammen arbejder også bedre sammen, hvilket i sidste ende er humlen bag en god arbejdsplads.

Den bedste arbejdsplads er en arbejdsplads med tilfredse og glade medarbejdere, som glæder sig til at komme ind og møde sine kollegaer om morgenen. Gennem dialogtræning får du en virksomhed med selvsikre og tilfredse medarbejdere, der nyder at gå på arbejde hver dag.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Flere børn får telefoner op til skolestart: Sådan passer de bedst på dem2.8.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Når skolestarten er over os, er det ikke kun penalhuse, nye blyanter og hæfter, der står på indkøbslisten. Børn bliver nemlig yngre og yngre, når de får deres første mobiltelefon, og ser vi bort fra jul, er skolestart den oplagte mulighed for forældre at købe den eftertragtede elektronik. Det giver blandt andet mulighed for at lave legeaftaler i skolen og holde kontakten mellem børn og forældre til og fra skole – og det ses i mængden af børn typisk fra 8 år, der har de spritnye, skinnede telefoner med efter sommerferien.

Nye undersøgelser: En god leder sikrer trivsel på arbejdspladsen1.8.2022 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Trivsel på arbejdspladsen kommer fra mange retninger. Undersøgelser viser, at en af dem, og måske den vigtigste, er forholdet mellem leder og medarbejder. Forholdet kan se ud på mange måder: Måske er det afslappet, personligt og komplet åbent, eller måske er det høfligt, venligt og en anelse distanceret. Begge scenarier kan give trivsel, men ser forholdet derimod anstrengt, anspændt og lukket ud, er der en stor risiko for, at trivslen falder blandt medarbejderne.