Sjællænder hapser årets første milliongevinst i Vikinglotto

Der har siden august 2021 ikke været en dansk vinder i Vikinglotto. Men onsdag vendte heldet.

Onsdag aften var der 36 millioner i puljen i Vikinglotto, man kunne vinde, hvis man ramte de seks helt rigtige vindertal, samt tillægstallet.

Det var der desværre ingen, der gjorde, men heldigvis kan man også blive millionær af andenpræmien.

En sjællænder følte heldet pressere, og valgte derfor at afslutte indkøbsturen i Føtex i City 2 i Taastrup me
d at købe en kupon med 10 rækker med Joker til onsdagens trækning.

Denne kupon viste sig at være helt særlig, for en af rækkerne indeholdt nemlig de seks rigtige vindertal, og udløste dermed andenpræmien på hele 1.826.288 skattefri kroner.

Det er første gang i år, at en dansker løber afsted med en milliongevinst i det populære, nordiske lotteri, og faktisk også første gang i mere end et halvt år. Sidste Danske Spil kunne sende en milliongevinst afsted til en dansker i Vikinglotto var nemlig i august, hvor en heldig vinder fra Hjørring kommune vandt svimlende 158 millioner kroner.

Danske Spil har endnu ikke talt med vinderen, men vi ønsker et stort tillykke.

Da der som sagt ikke har været en vinder af førstepræmien, stiger puljen nu til 46 millioner kroner.

Vindertal:
13, 17, 21, 26, 43, 47

Tillægstal:

Vikinglotto:

- Vikinglotto startede 17. marts 1993 og trækkes fast hver onsdag aften.
- Vikinglotto er et fælles, nordisk spil, hvor Danmark, Sverige, Norge, Finland, Island, Estland, Letland, Litauen, Belgien og Slovenien spiller om en fælles 1. præmiepulje og 2. præmiepulje.
- Den højeste danske gevinst blev vundet i 2020, hvor en heldig spiller fra Helsingør vandt 206.913.776 kr.