Silkeborgs udvikling baner vej for ny LE34-afdeling

Landinspektørfirmaet LE34 åbner helt ny afdeling ved Ferskvandscentret i Silkeborg. Byens udvikling i de seneste år og udsigten til nye samarbejdsrelationer ligger til grund for udvidelsen af landinspektørfirmaet.

Med opbakning fra flere kunder i Silkeborgområdet og forventninger om nye, spændende opgaver er Danmarks største landinspektørfirma, LE34, netop rykket ind i nye lokaler ved Ferskvandcentret. Silkeborgmotorvejens åbning er lige på trapperne, og i kølvandet herpå følger stor aktivitet.

Blandt andet i forbindelse med den nye motorvej er der stor anlægsaktivitet i Silkeborg, og det er klart, at her vil vi gerne stille vores kompetencer til rådighed. Vi tilbyder ydelser på en bred front, herunder rådgivning om arealerhvervelse og etablering af nyt byggeri, og her er det en stor fordel for kunderne, at én samarbejdspartner kan løse flere relaterede opgaver, fortæller Kenneth Poulsen, der er landinspektør hos LE34 og sat i spidsen for opstarten af den midtjyske afdeling.

Ud over avancerede 3D-opmålinger – blandt andet ved hjælp af droner – tilbyder LE34 teknisk og juridisk rådgivning i forbindelse med større bygge- og anlægsprojekter.

Win-win for kunderne

Foruden det naturlige ønske om at være en del af de mange spændende opgaver i det midtjyske vil LE34 arbejde for at opbygge et endnu bedre lokalt kendskab og styrke tilknytningen til området.

Vi er blevet opfordret af flere af vores lokale kunder i Silkeborg og omegn til at etablere os i kommunen, og vi vil være den lokale landinspektør, der kender området og dets behov. Og så vil vi jo rigtig gerne tilbyde silkeborgenserne endnu et alternativ – de fortjener flere forskellige løsninger at vælge mellem, siger Kenneth Poulsen.

Med den udvikling, der i øjeblikket finder sted i og omkring Silkeborg – ikke mindst i kraft af det store motorvejsbyggeri – vil der være formentlig være opgaver nok til flere spillere inden for landinspektørbranchen. Hos LE34 er man dog ikke i tvivl om, at de kommer til Silkeborg for at byde ind med noget særligt.

Som en del af Danmarks største landinspektørfirma har vi en organisation i ryggen, der er førende inden for innovation og teknologisk udvikling, og i kraft af vores nuværende kunder har vi allerede et godt kendskab til området. Tilsammen sikrer det vores kunder de bedste løsninger, vurderer Kenneth Poulsen.

Silkeborgkontoret huser til at begynde med to medarbejdere, men planen er, at afdelingen støt vokser i takt med, at antallet af opgaver stiger.

Kenneth Poulsen står for at etablere den nye afdeling, der indtil videre bemandes af ham og Lise Foldager Nielsen. Foto: PR.
Med åbningen af den nye afdeling i Silkeborg vil LE34 skabe endnu tættere relationer til både nye og eksisterende kunder. Foto: PR.

LE34 er – med 25 kontorer og over 300 medarbejdere – Danmarks største landinspektørfirma. Virksomheden arbejder for bygherrerådgivere, byggebranchen, forsyningsselskaber, landbruget, private og den offentlige sektor i ind- og udland. LE34 er certificeret efter ISO 9001:2008.