DEASDEAS

Sikker og forsvarlig genåbning af de danske shoppingcentre

Den 11. maj åbner Danske Shoppingcentres 17 shoppingcentre igen. Og selvom det er en utrolig glædelig begivenhed, bliver genåbningen ikke fejret med festfyrværkeri og først-til-mølle tilbud.

Der bliver tale om en kontrolleret åbning, hvor der skabes afstand mellem kunderne og sikres, at alle sundhedsstyrelsens retningslinjer overholdes.

”Vi har brugt ventetiden på at klargøre centrene til den nye virkelighed, vi alle møder. Det er vigtigt for os, at alle får mulighed for at besøge centrene på en sikker og forsvarlig måde, og vi vil gøre vores yderste for at sikre trygge rammer for alle”, fortæller Eva Handest, kommerciel direktør i Danske Shoppingcentre P/S.

Genåbningen vil følge en detaljeret plan, der er tilpasset de nye sundhedsregler, og der er samtidig foretaget en række tiltag i centrene, så det sker sikkert og trygt for alle, kunder som butikspersonale.

Trygge rammer

I shoppingcentrene er der stor fokus på at holde afstand mellem kunderne. Ved trafikale knudepunkter implementeres afstandsmarkeringer, bl.a. ved ind- og udgange, ved smalle passager og ved trapper eller rulletrapper. Og som det kendes fra trafikken, vil kundestrømmen reguleres med retningspile og stiplede midterlinjer.

I alle 17 centre følges Sundhedsstyrelsens guidelines. For at sikre at kravene efterleves, er der etableret live overvågning af antallet af kunder.

”Ved at overvåge antallet af kunder via vores kundetællersystem har vi en sikkerhed for, at der på intet tidspunkt vil befinde sig flere besøgende i centrene, end at vi kan overholde retningslinjerne”, siger Finn Sture Madsen, afdelingsdirektør i DEAS, som administrerer Danske Shoppingcentres 17 centre.

Ved alle indgange til både shoppingcenter og butikker placeres skilte, der indikerer, hvor mange personer der må være i centret eller butikken ad gangen. Centervagterne instrueres desuden i at opløse evt. større grupper.

Ekstra rengøring

Et andet stort fokusområde er rengøring, og også her er der taget yderligere tiltag for at sikre kundernes tur gennem centret. Der er placeret hånddesinfektionsdispensere ved ind- og udgange, ved kundetoiletter og andre centrale steder i centret.

For at sikre så få berøringsflader som muligt, er hovedparten af blandingsbatterierne på kundetoiletter udskiftet til berøringsfri armaturer. På områder, hvor man ikke kan undgå berøring, er der særligt fokus på vask og desinficering.

Eva Handest, kommerciel direktør i Danske Shoppingcentre, mobil 20 34 09 82
Finn Sture Madsen, afdelingsdirektør, DEAS, mobil 27 75 56 05

Kort om Danske Shoppingcentre
Danske Shoppingcentre P/S er et partnerselskab mellem ATP Ejendomme A/S og Danica Pension. Selskabet er markedsførende som investor i Danmark inden for butikscentre med 17 centre i hele landet. Porteføljen har et samlet areal på ca. 435.000 kvm. og har omkring 1.130 lejemål. Årligt besøges centrene af ca. 70 millioner kunder.

DEAS A/S er et af Danmarks førende ejendomsforvaltningsselskaber. Selskabet består af fem forretningslinjer: Ejendomsadministration, Property Asset Management, Facility Services, Udlejning og Offentlig-Privat Partnerskab (OPP). DEAS administrerer og udvikler bl.a. 18 shoppingcentre, primært ejet af Danske Shoppingcentre P/S. Vi tilbyder også administration af bolig- og erhvervsejendomme samt ejer- og andelsboligforeninger. Hertil kommer bygherrerådgivning, byggesagsadministration, energistyring, drift og vedligehold, udlejning af bolig- og erhvervslejemål samt salg og vurdering af erhvervsejendomme og boliger. DEAS administrerer cirka 2.000 ejendomme med cirka 70.000 lejemål i Danmark. DEAS A/S er et 100%-ejet datterselskab af DEAS Holding A/S.

Mette Seifert becomes new CIO of DEAS Group26.8.2021 11:30:01 CEST | Press release

DEAS Group, consisting of DEAS A/S and DEAS Asset Management A/S, has over the last years transformed from a Danish property management company to a Nordic full-service partner to property investors. Now another important step is being taken on the journey, with the appointment of Mette Seifert as the new CIO of DEAS Group. Mette Seifert will contribute to supporting investment strategies and creating strong results for the company’s institutional investors via DEAS’ strong pan-Nordic platform and network. “I’m thrilled to have Mette join our team. She is among the very best in asset and investment management, brings international expertise and a strong track record in the Nordic property market. Mette will contribute to DEAS Group’s overall ambition to strengthen our Nordic profile and offer value to our current and future clients,” says Rikke Lykke, Group CEO of DEAS. Strong results for clients Mette Seifert is a well-known profile within the real estate industry. She contributed to

Mette Seifert bliver ny CIO for DEAS Gruppen26.8.2021 11:19:57 CEST | Pressemeddelelse

DEAS Gruppen, der består af DEAS A/S og DEAS Asset Management A/S, har de senere år gennemgået en transformation fra at være et dansk ejendomsforvaltningsselskab til at være en nordisk full-service samarbejdspartner for ejendomsinvestorer. Nu tages endnu et vigtigt skridt på rejsen med ansættelsen af Mette Seifert som ny CIO for DEAS Gruppen. Mette Seifert skal bidrage til at understøtte investeringsstrategier og skabe stærke resultater for selskabets institutionelle investorer via DEAS’ stærke pan-nordiske platform og netværk. ”Jeg er utrolig glad for at have fået Mette med på holdet. Hun er blandt de allerdygtigste inden for asset og investment management, kommer med internationale kompetencer og en virkelig stærk track record på det nordiske ejendomsmarked. Mette skal bidrage til DEAS Gruppens overordnede ambition om at styrke den nordiske profil og værditilbud til vores nuværende og kommende kunder,” siger Rikke Lykke, Group CEO i DEAS. Stærke resultater for kunderne Mette Seifert