Signe Lund Juhler bliver chef for Børns Vilkår i Aarhus

Direktør i Fonden Filmtalent, Signe Lund Juhler, tiltræder 1. marts som chef for Børns Vilkårs nyåbnede afdeling i Aarhus.

Foto: Mie Bøggild

Børns Vilkår vil gerne nå ud til endnu flere børn og åbnede derfor en afdeling i Aarhus i november sidste år, som bl.a. udfører uddannelsesaktiviteter og rådgivning på BørneTelefonen.

Nu er der fundet en chef for afdelingen, nemlig Signe Lund Juhler, som i dag er ansat som direktør i Fonden Filmtalent. Her har hun ansvar for personaleledelse, drift og økonomistyring og leder et nationalt tværgående samarbejde mellem fire organisationer.

I Børns Vilkår bliver Signe Lund Juhler ansvarlig for den daglige ledelse, drift og udvikling af afdelingen i Aarhus. Hun tiltræder på et tidspunkt, hvor afdelingen netop har udvidet sin chatrådgivning på BørneTelefonen til også at omfatte rådgivning over telefonen. Børns Vilkår forventer, at udvidelsen af BørneTelefonen i Aarhus vil få det samlede antal rådgivninger på landsplan til at stige fra de nuværende ca. 50.000 om året til 75.000 frem mod 2023.

"Jeg er stolt og beæret over at få muligheden for at bringe Børns Vilkårs arbejde til nye højder og hjælpe endnu flere børn igennem svære livssituationer. Jeg glæder mig til at bygge videre på mange års gode erfaringer og skabe endnu større gennemslagskraft og synlighed i Jylland og på Fyn fra hjertet af Aarhus,” siger Signe Lund Juhler.

”Det går allerede stærkt med tilmeldingen af frivillige, og jeg ser det både som et stort privilegie og spændende ansvar at skabe de bedste rammer og vilkår for alle involverede, så vi kan blive ved med at vokse og gøre en meningsfuld forskel i børnenes liv."

Signe Lund Juhler er uddannet KaosPilot, bor i Åbyhøj og er mor til to drenge.

Foto: Mie Bøggild