Sidste test før Telenor CPH Marathon blev løbet søndag

Knap 2000 løbere prøvede søndag formiddag kræfter med en halvmaraton på Østerbro, da Sparta afholdte Nike Marathontest 4.
Signe Birch Lund var en af de knap 2000 løbere, som søndag formiddag løb halvmaraton på Østerbro

Traditionen tro afholder Sparta Atletik & Motion testløb i løbet af vinteren og foråret frem mod Telenor CPH Marathon, som i år løbes den 13. maj. Søndag formiddag var det tid til Nike marathontest 4, som var den sidste test, før det går løs med Telenor CPH Marathon. En af de knap 2000 løbere var Signe Birch Lund, som også har løbet test 2 og 3.

"Jeg var egentlig tilmeldt alle testløbene, men jeg blev desværre syg til test 1. Jeg synes, at testløbene er en rigtig god måde at teste formen på og få løbet langt sammen med andre. For mit eget vedkommende har jeg også brugt de forskellige testløb til at se, hvorvidt det er muligt for mig at løbe Telenor Copenhagen Marathon, som jeg netop har tilmeldt mig," sagde hun, da hun var kommet i mål efter

Helt fremme i feltet blev der løbet rigtig stærkt i det fine løbevejr på Østerbro. Hurtigste mand  var Simon Holbek, som kom i mål efter 1 time 7 minutter og 45 sekunder, mens den hurtigste kvinde var Sylvia Kiberenge, som kom i mål efter 1 time og 15 minutter

Alle resultater fra løbet kan ses her

Partnere og hovedsponsorer ved Telenor CPH Marathon

Telenor er hovedsponsor, mens de øvrige partnere er: Sport Event Denmark, Københavns kommune, Frederiksberg Kommune, Wonderful Copenhagen og Dansk Atletik Forbund.

Sponsorer

Nike, BMW og HIgh 5

Produkt- og servicepartnere

Ultimate Sportsservice, BitLizard Software, ErdingerAlkoholfrei og FødevareBanken

Information om Sparta Atletik og Løb

Sparta Atletik og Løb er Danmarks førende løbe- og atletikklub med 1500 medlemmer og en af Europas største løbsarrangører af events som CPH Half, CPH Marathon, DHL Stafetten København og Copenhagen Athletics Games.

Vi står desuden for den tekniske afvikling af store events såsom Royal Run, Tour de France Grand Départ og VM Halvmaraton i 2014.

Sparta Atletik og Løb er baseret ved Østerbro Stadion. Her driver vi Danmarks største atletiklub båret af et passionerede trænerstab og et inspirerende træningsmiljø fra børnenes sandkassehold til det højeste internationale eliteniveau.

I vores løbeafdeling tilbyder vi daglig løbetræning på mere end 20 forskellige træningshold. Her mødes, trænes og inspireres løbere på alle distancer og alle niveauer – fra nybegynderen og den sociale motionsløber til Danmarks allerhurtigste løbere.