Sidste test før Telenor CPH Marathon blev løbet søndag

Knap 2000 løbere prøvede søndag formiddag kræfter med en halvmaraton på Østerbro, da Sparta afholdte Nike Marathontest 4.

Signe Birch Lund var en af de knap 2000 løbere, som søndag formiddag løb halvmaraton på Østerbro

Traditionen tro afholder Sparta Atletik & Motion testløb i løbet af vinteren og foråret frem mod Telenor CPH Marathon, som i år løbes den 13. maj. Søndag formiddag var det tid til Nike marathontest 4, som var den sidste test, før det går løs med Telenor CPH Marathon. En af de knap 2000 løbere var Signe Birch Lund, som også har løbet test 2 og 3.

"Jeg var egentlig tilmeldt alle testløbene, men jeg blev desværre syg til test 1. Jeg synes, at testløbene er en rigtig god måde at teste formen på og få løbet langt sammen med andre. For mit eget vedkommende har jeg også brugt de forskellige testløb til at se, hvorvidt det er muligt for mig at løbe Telenor Copenhagen Marathon, som jeg netop har tilmeldt mig," sagde hun, da hun var kommet i mål efter

Helt fremme i feltet blev der løbet rigtig stærkt i det fine løbevejr på Østerbro. Hurtigste mand  var Simon Holbek, som kom i mål efter 1 time 7 minutter og 45 sekunder, mens den hurtigste kvinde var Sylvia Kiberenge, som kom i mål efter 1 time og 15 minutter

Alle resultater fra løbet kan ses her

Partnere og hovedsponsorer ved Telenor CPH Marathon

Telenor er hovedsponsor, mens de øvrige partnere er: Sport Event Denmark, Københavns kommune, Frederiksberg Kommune, Wonderful Copenhagen og Dansk Atletik Forbund.

Sponsorer

Nike, BMW og HIgh 5

Produkt- og servicepartnere

Ultimate Sportsservice, BitLizard Software, ErdingerAlkoholfrei og FødevareBanken

Hvad sker der i hjernen, når vi løber langdistanceløb?26.6.2018 14:21pressemeddelelse

Løb er en populær motionsform blandt danskerne, og særligt langdistanceløb har vundet større indpas. Mange løbere måler og vejer i dag hvert skridt og pulsslag med elektronisk udstyr, der bliver mere og mere avanceret for at følge med i den personlige udvikling. Men hvad sker der egentlig inde i vores hjerne og med vores mentale tilstand, når vi løber et langdistanceløb? Denne del af forskningen er stadig relativt uudforsket. Derfor har Sparta sat rammen for en innovativ undersøgelse af netop dette felt, som blev indledt i forbindelse med årets Telenor Copenhagen Marathon. Allerede nu viser de første resultater et gennembrud på området og fortæller bl.a., hvordan langdistanceløb fungerer meditativt ved at give en indre ro, mens motivationen øges og distraktionsniveauet falder. Samtidig peger studiet mod, at vi måske i fremtiden kommer til at tilføje hjernemålinger som en del af det faste løbeudstyr.