Molslinjen A/S

Sidste chance for gratis færgeture

Indenrigsfærgerne i Danmark sætter nu slutspurten ind på regeringens sommerpakke. Det betyder, at færgerne kun en uges tid mere kan tilbyde gående og cyklende samt folk med et handicapparkeringskort en gratis færgetur.
En uge tilbage. Så er det slut med gratis færgeture i denne omgang. Regeringens sommerpakke synger på sidste vers.

Det kan nås endnu. Frem til og med torsdag den 30. september er det stadig muligt at tage en gratis færgetur med de danske indenrigsfærger. Det betyder, at Danmarks største færgerederi, Molslinjen, nu lægger de sidste gratis billetter ind på hylderne på alle rederiets ruter hos Alslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Samsølinjen, Bornholmslinjen samt for hurtigfærgerne over Kattegat.

Regeringens sommerpakke giver gående og cyklende passagerer samt rejsende med et handicapparkeringskort mulighed for at komme gratis med danske indenrigsfærger. Sommerpakken udløber den 30. september 2021.

I Sommerpakken 2021 er der sat det samme beløb af som for sommerpakken 2020 – men i 2021 har søgningen været en anelse mindre. En smule færre danskere har altså rejst gratis i år i forhold til sidste år. Særligt på Samsø, Fanø og på Kattegat er der stadig masser af gratis ture at få

”Man kan altså nå det endnu, og på Fanølinjen og på Kattegat er der endda kapacitet til at tilbyde de gratis færgeture på alle ugens dage, så der venter en billig efterårsweekend for enden af færgeturen”, siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.

På de andre af Molslinjens ruter er de gratis ture placeret på alle ugens hverdage.

Information om Molslinjen A/S

Molslinjen A/S
Færgevej 7A

Om Molslinjen:

Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab. Med en flåde på 15 skibe driver selskabet i alt ni ruter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen og Samsølinjen. Tilsammen har færgerne mere end otte millioner gæster årligt. Ruterne Aarhus – Odden, Ebeltoft – Odden og Rønne – Ystad betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier. I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen. Den kører direkte til København fra Aarhus, Randers, Aalborg, Holstebro, Herning, Silkeborg og Rønne samt en række andre jyske byer.

Molslinjen beskæftiger i dag mere end 1000 medarbejdere. Mere info: www.molslinjen.dk

Følg pressemeddelelser fra Molslinjen A/S

Flere pressemeddelelser fra Molslinjen A/S