Sidste chance for at få 5.000 kr. med i rygsækken på udveksling

Ansøgningsfristen for legatet på 5.000 kr. fra sammenligningstjenesten, Mikonomi.dk, er ved at løbe ud. Den 31. oktober er deadline for ansøgning, hvorefter en vinder vil blive fundet og offentliggjort den 1. december 2018. Mikonomi.dk vil gerne hylde unge nordiske studerende, der tager ud for at studere eller arbejde i udlandet og dermed spiller en stor rolle i at fremme globalisering.

Skal du, eller kender du en, der skal læse eller arbejde i udlandet, er det ved at være nu, hvis du skal have 5.000 kr. ekstra i lommepenge. Den 31. oktober er nemlig deadline for ansøgning til Mikonomi.dk’s legat. Legatet går til en nordisk studerende, der tør tænke globalt i en tidlig alder. Vinderen bliver fundet og derefter offentliggjort den 1. december 2018.

Tænk globalt, og modtag 5.000 kr.

Mikonomi.dk ønsker at hylde studerende fra de nordiske lande, der tør at tage ud og studere eller arbejde i et andet land. Ved at gøre dette er de ikke blot med til at fremme globaliseringen, men ligeså med til at sprede den nordiske tilstedeværelse i verden. Virksomheden har siden 2014 haft et stort, globalt fokus, og lige netop derfor er dette en af virksomhedens mærkesager.

“Mikonomi.dk og dets bagland består af medarbejdere fra mange forskellige lande og nationaliteter. Vi har selv tænkt globalt fra starten og ønsker generelt at fremme internationalisering og mangfoldighed. Derfor vil vi gerne støtte op om de studerende, der rejser ud i verden og smager på det internationale samfund, og som spreder nordisk kultur og værdier globalt”, fortæller Mark Thorsen, CEO hos Mikonomi.dk.

Er du studerende? Kommer du fra et af de nordiske lande? Og skal du på udveksling i løbet af 2018? Så kan du med fordel søge legatet og få lidt ekstra lommepenge at gøre godt med.

Du kan læse mere om legatet og se, hvordan du søger her.