Sidste år blev der meldt udsolgt på få timer: Nu rammer endnu en modekollektion Lidls butikker med sneakers til 122 kr.
Nåede du det ikke sidste år, fordi der blev meldt udsolgt på få timer, så har du igen chancen for at få fingrene i noget fra Lidlsmodekollektion The Lidl Collection, der sidste år vakte stor interesse blandt danske forbrugere og medier. Kollektionen forsvandt fra hylderne i rekordfart, og særligt de farverige sneakers blev hurtigt genstand for stor opmærksomhed og hype.
Igen i år har Lidl teamet op med SoMe-fænomenet Anders Hemmingsen, der også bidrog til den første markedsføringskampagne for The Lidl Collection, og med 1,2 millioner følgere er hans Instagramprofil ‘andershemmingsendk’ en af de mest populære i Danmark.
”Jeg elsker Lidls mod, der beviser, at det ikke kun behøver at være designerbrands, der kan skabe hype om særlige produkter. Sidste år skabte kampagnen en hel fællesskabsfølelse omkring at være med på dillen at eje de Lidl-farvede sneakers. Min profil handler i høj grad om at dele indhold, der vækker følelser i folk, og det må man sige, at Lidls kollektion gjorde – uanset om man fandt den sej eller kikset. Jeg fik så utrolig mange opslag tilsendt fra folk i forbindelse med 2021-kollektionen, og jeg håber, at det bliver ligesådan i år med den nye kollektion,” siger Anders Hemmingsen.
Lidl tør gå nye veje
Den spritny The Lidl Collection består af sneakers, tennisstrømper, en t-shirt og badebukser, der ligesom sidste års kollektion har et normcore-inspireret design, præget af Lidls genkendelige signaturfarver og logo.Lidls indkøbsdirektør, Rasmus Pape, glæder sig til at se, om produkterne bliver lige så populære som sidste år, for der var det vildt:
”Vi blev fuldstændig blæst bagover af den modtagelse, vores kollektion fikaf danskerne sidste år. Det betyder selvfølgelig også, at vi er ekstremt spændte på lanceringen af den nye kollektion, og om den opnår samme store succes som sidste år.”
Hos Lidl kan man godt lide at prøve nye ting af og overraske sin kunder, og med det som ledetråd satte dagligvarekæden sig for at udfordre det forventede. Resultatet blev #Lidl, The Lidl Collection, som i sensommeren sidste år landede i de danske butikker. Kampagnen blev taget så godt imod, at den nu er nomineret til Årets Rambuk 2022 i kategorierne ’Branded Content’ og ’Content Activation’.
“Det handler om at tænke ud af boksen og overraske ved at tænke i baner som - hvad vil folk ikke forvente at finde på vores hylder? Ultimativt at gøre en attraktiv målgruppe til ambassadører for vores brand. Og det må man sige, at vi lykkedes med i 2021,” fortæller Rasmus Pape.
Normcore og SoMe-grebvar med til at skabe hype
Normalt er kødannelse og ekstrem hype omkring særlige produkter forbeholdt modeverdenen, når nye drop-kollektioner lanceres eller særlige samarbejder mellem brandsrammer butikshylderne. I hvert fald er det ikke særlig ofte forbundet med dagligvarebutikker. Alligevel var det det, Lidl oplevede sidste år i forbindelse med lanceringen af sin modekollektion for første gang i Danmark:
”Set ud fra et marketingsperspektiv forløb kampagnen bedre, end vi havde turde forestille os. Lidls kollektion blev allemandseje – hypet mode, som man kunne handle i en ganske almindelig dagligvarebutik til en overkommelig pris. Med The Lidl Collection var det kun et spørgsmål om at være ihærdig og hurtig,” siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør hos Lidl.
The Lidl Collection 2022-drop lanceres d. 6. oktober og består af Lidl sneakers til 122 kr., t-shirts til 44 kr., badeshorts til 44kr. og tennisstrømper til 15 kr.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 151 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl er kommet til Rødbyhavn18.4.2024 10:46:58 CEST | Pressemeddelelse
Glade smil og forårsstemning prægede torsdag morgen de mange fremmødte ved Lidls nye butik i Rødbyhavn. Dagen begyndte med smurte sandwich og kaffe før borgmester Holger Schou Rasmussen (A) klippede det røde bånd og slog dørene op til dagligvarekædens tredje butik på Lolland.
Lidl vinder B.T.s pristjek på 40 dagligvarer17.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er billigst at handle i Lidl. Det slår B.T. fast efter Lidl præsterede den billigste kurv på tværs af den danske dagligvarebranche. Pristjekket vurderer den samlede pris på 40 basisprodukter. Herunder blandt andet frugt og grønt, mejeri, brød og kød.
Lidl åbner sin første butik i Rødbyhavn11.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag d. 18. april får Rødbyhavn endelig sin første Lidl, når dagligvarekæden åbner sin tredje butik på Lolland. I front for butikken står butikschef Mathias Kruse Petersen, som er født og opvokset i havnebyen.
Lidl og Mammen Mejeriernes specialost, Tange Sø Ost, vinder prestigefyldt European Private Label Award27.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Specielosten Tange Sø Ost fra Mammen Mejerierne vinder den prestigefyldte European Private Label Award i kategorien ‘Dairy products’. Osten er en del af Lidls særligt udvalgte private label-serie ‘En Bid af Danmark’, der består af produkter fra lokale, danske leverandører.
Lidl og Blå Kors deler overskudsmad ud til trængte familier i påsken26.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
For syvende år i træk går Lidl og Blå Kors sammen om at gøre en forskel, hvor Lidl donerer overskudsmad fra dagligvarebutikkerne til Blå Kors’ familienetværk, væresteder og Barnets Blå Hus over hele Danmark. Begge oplever, at samarbejdet gør en stor forskel i højtider som påsken, hvor lidt ekstra mad kan forsøde tilværelsen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum