Sidste år blev der meldt udsolgt på få timer: Nu rammer endnu en modekollektion Lidls butikker med sneakers til 122 kr.

Nåede du det ikke sidste år, fordi der blev meldt udsolgt på få timer, så har du igen chancen for at få fingrene i noget fra Lidlsmodekollektion The Lidl Collection, der sidste år vakte stor interesse blandt danske forbrugere og medier. Kollektionen forsvandt fra hylderne i rekordfart, og særligt de farverige sneakers blev hurtigt genstand for stor opmærksomhed og hype.
Igen i år har Lidl teamet op med SoMe-fænomenet Anders Hemmingsen, der også bidrog til den første markedsføringskampagne for The Lidl Collection, og med 1,2 millioner følgere er hans Instagramprofil ‘andershemmingsendk’ en af de mest populære i Danmark.
”Jeg elsker Lidls mod, der beviser, at det ikke kun behøver at være designerbrands, der kan skabe hype om særlige produkter. Sidste år skabte kampagnen en hel fællesskabsfølelse omkring at være med på dillen at eje de Lidl-farvede sneakers. Min profil handler i høj grad om at dele indhold, der vækker følelser i folk, og det må man sige, at Lidls kollektion gjorde – uanset om man fandt den sej eller kikset. Jeg fik så utrolig mange opslag tilsendt fra folk i forbindelse med 2021-kollektionen, og jeg håber, at det bliver ligesådan i år med den nye kollektion,” siger Anders Hemmingsen.
Lidl tør gå nye veje
Den spritny The Lidl Collection består af sneakers, tennisstrømper, en t-shirt og badebukser, der ligesom sidste års kollektion har et normcore-inspireret design, præget af Lidls genkendelige signaturfarver og logo.Lidls indkøbsdirektør, Rasmus Pape, glæder sig til at se, om produkterne bliver lige så populære som sidste år, for der var det vildt:
”Vi blev fuldstændig blæst bagover af den modtagelse, vores kollektion fikaf danskerne sidste år. Det betyder selvfølgelig også, at vi er ekstremt spændte på lanceringen af den nye kollektion, og om den opnår samme store succes som sidste år.”
Hos Lidl kan man godt lide at prøve nye ting af og overraske sin kunder, og med det som ledetråd satte dagligvarekæden sig for at udfordre det forventede. Resultatet blev #Lidl, The Lidl Collection, som i sensommeren sidste år landede i de danske butikker. Kampagnen blev taget så godt imod, at den nu er nomineret til Årets Rambuk 2022 i kategorierne ’Branded Content’ og ’Content Activation’.
“Det handler om at tænke ud af boksen og overraske ved at tænke i baner som - hvad vil folk ikke forvente at finde på vores hylder? Ultimativt at gøre en attraktiv målgruppe til ambassadører for vores brand. Og det må man sige, at vi lykkedes med i 2021,” fortæller Rasmus Pape.
Normcore og SoMe-grebvar med til at skabe hype
Normalt er kødannelse og ekstrem hype omkring særlige produkter forbeholdt modeverdenen, når nye drop-kollektioner lanceres eller særlige samarbejder mellem brandsrammer butikshylderne. I hvert fald er det ikke særlig ofte forbundet med dagligvarebutikker. Alligevel var det det, Lidl oplevede sidste år i forbindelse med lanceringen af sin modekollektion for første gang i Danmark:
”Set ud fra et marketingsperspektiv forløb kampagnen bedre, end vi havde turde forestille os. Lidls kollektion blev allemandseje – hypet mode, som man kunne handle i en ganske almindelig dagligvarebutik til en overkommelig pris. Med The Lidl Collection var det kun et spørgsmål om at være ihærdig og hurtig,” siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør hos Lidl.
The Lidl Collection 2022-drop lanceres d. 6. oktober og består af Lidl sneakers til 122 kr., t-shirts til 44 kr., badeshorts til 44kr. og tennisstrømper til 15 kr.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder





Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.
Lavbundsjorde i fokus i nyt samarbejde mellem Arla og Lidl5.5.2025 10:11:13 CEST | Pressemeddelelse
Arla Foods og Lidl Danmark gør et af hovedpunkterne i Den Grønne Trepart til virkelighed i et nyt samarbejde, der skal hjælpe Arla-landmænd med at udtage kulstofrige lavbundsjorde. Projektet skal belyse, hvordan udtagning af lavbundsjorde kan reducere CO2-udledningen og på sigt gavne natur og biodiversitet.
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum