Shopping for 2,11 milliarder kroner

2,11 milliarder kroner blev der omsat for på dette års Black Friday. Det er ikke kun et uhyrligt stort tal, det er også en dansk rekord. Det svarer til at hver dansker har brugt 360 kroner. Det lyder måske ikke så vildt i sig selv. I det tal gemmer sig både babyer, små og store børn, syge og gamle, som jo altså ikke brugte penge den dag.

Vi har aldrig tidligere shoppet så meget som vi gør i dag. Fik du ikke shoppet alt det du skulle, har Cathalog massere af ny inspiration.

Juleshoppingen er slet ikke begyndt

Over to milliarder brugte vi på en dag. Det er næsten ikke til at overskue hvilket tal julehandlen vil frembringe. Traditionel køber vi ind til julen i hele december og så lige ekstra meget i dagene op til selve juleaften. Det er en underlig indbygget psykologi som får os til at gentage os selv år efter år. Vi har intentionen om at være i god tid og lave små indkøb ind i mellem. Alligevel kommer vi bagud og stresser ud i julehandlen de sidste timer før lukketid. I regnestykket skal der også huskes alle de varer som slet ikke er til salg den øvrige del af året. Julen har intet sidestykke hvad sæsonvarer angår. Ting og sager, pynt og nips, alt muligt som kun har anvendelse i december måned. Meget af det er endda uanvendeligt efter denne måned.

Byttedage

De traditionelle byttedage mellem jul og nytår har det pudsigt nok med også at give en pæn omsætning. De fleste tager af sted for at bytte en eller to gaver, men kommer hjem med alt muligt andet. Det kan være den gave som man havde ønsket sig, men som man ikke fik i julegave. Det kan også være et helt spontant behov som opstår i samme øjeblik man ser den enkelte vare. Desuden køber vi også dyrere madvarer og drikkevarer end vi gør til hverdag. Juledagene er som skabt til forkælelse af både os selv og vores nærmeste. Sæsonvarer på tidligt udsalg ryger også i kurven. Det bliver jo jul igen næste år, så hvorfor ikke købe lidt på forkant?

Januarudsalget

Slutteligt kommer januarudsalget. Man skulle tro at der ikke var flere penge på kistebunden. Januarudsalget overlever på trods af Black Friday. Der er stadig kunder i butikken. Selv om januarudsalget har ændret karakter fra at være et reelt udsalg af vare i overskud, til at være et udsalg af nyopkøbte vare, er der alligevel gang i handlen. En pæn omsætning er også næsten stensikker i januar måned. Vores evne til at akkumulere behov er åbenbart uden grænse.

Udsalg og shopping

Hvis der er udsalg, Black Friday, Januarudsalg, eller bare almindeligt udsalg, så shopper vi lidt mere end vi plejer. Men vi holder jo ikke op med at shoppe. Vi shopper som aldrig før, både under og efter udsalg. Vi shopper til højtider, til fest og fødselsdage og så lige lidt ekstra til os selv. vi shopper både når vi føler at vi bør og når vi bare har lyst.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Lyngby-psykolog vægtes relation og tryghed i hvert et samtaleforløb17.11.2021 14:28:58 CET | Pressemeddelelse

Julie Aasbjerg Andersen er indehaver af Mentalt Overskud, der er en moderne og fleksibel psykologpraksis, hvor du kan booke både fysiske og virtuelle sessioner samt walk-and-talks. For mange mennesker kan det være en stor udfordring at kontakte en psykolog med henblik på at få hjælp. Hos Mentalt Overskud fokuseres der på at skabe tryghed hos ethvert menneske – ung som voksen - fra den indledende konsultation og hele vejen igennem det personlige forløb.

Familievirksomheden Ugleunger har stor succes med salg af uldtøj online16.11.2021 20:00:00 CET | Pressemeddelelse

Ugleunger.dk er ikke bare endnu en online forhandler af børnetøj på nettet. Den familiedrevne webshop skiller sig ud fra mængden ved at føre et nichepræget udvalg af uldtøj til både mor, far og barn. Siden webshoppen gik i luften tilbage i 2013, har rigtig mange – faktisk hele 50.000 – kunder været igennem systemet. Og tilfredsheden blandt de over 50.000 kunder er høj – på Trustpilot har webshoppen opnået en score på 4,3 ud af 5 stjerner.