Shop online med din Dankort app

Nu kan du handle på nettet med Dankort og betale blot med et 'godkend' i din Dankort app. BAUHAUS er først med den nye løsning, der gør betaling endnu hurtigere og nemmere

Nu kan du slippe for at indtaste det 16-cifrede kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre, når du betaler med Dankort på nettet. I stedet kan du nøjes med at indtaste dit telefonnummer, og umiddelbart efter godkende købet i din Dankort app med et enkelt tryk. Første forretning, der tilbyder den nye betalingsform, er BAUHAUS, der fornylig har implementeret løsningen:

”For os er det vigtigt, at kunderne får en god, hurtig oplevelse i vores netbutik. Hovedparten af vores kunder foretrækker Dankort, og derfor er vi glade for at kunne tilbyde en ny og lettere måde at betale med Dankort på,” fortæller Klaus Hedegaard, IT-chef hos BAUHAUS.

Betal med mobilen - både i fysiske forretninger og online

For Nets er ambitionen at lette betalingen med Dankort – uanset om man fortrækker at betale med det fysiske kort eller på mobilen. Kontaktløse betalinger udgør nu mere end hver anden betaling, og danskerne har hurtigt taget den nye måde at betale på til sig. Nu udvides muligheden for at betale med Dankort på mobilen fra fysiske forretninger til også at inkludere netforretninger.

”E-handlen flytter gradvist fra computeren og over på mobilen, og derfor vil vi gerne gøre det nemmere at bruge mobilen til at betale med Dankort. Mange danskere har prøvet at betale via mobilen med Dankort app i fysiske forretninger, hvilket er en mulighed de fleste toneangivende forretninger tilbyder, og nu vil man også kunne afslutte sine online køb i Dankort app,” siger Jeppe Juul-Andersen, direktør i Nets med ansvar for Dankort.

Download Dankort app

Har du endnu ikke downloadet Dankort app, kan du gøre det i både App Store på iOS og Google Play på Android-mobiler.

Ejer du en webshop, og ønsker du at kunne tage imod betalinger med Dankort app, skal du kontakte din Payment Service Provider (PSP).

Kontakt hos Nets: Pressechef Søren Winge, 29482646, swing@nets.eu