September står i motionsløbets tegn, når tre af Danmarks største motionsevents vender tilbage uden restriktioner

Efter halvandet år uden store løbefester, så kan danskerne se frem til en måned, hvor DHL Stafetten København, Royal Run og Copenhagen Half Marathon løber af stablen med tre ugers mellemrum.

DHL Stafetten København vender tilbage til Fælledparken uden restriktioner i dag

Til september er det igen tid til at trække i løbeskoene og løbetøjet når DHL Stafetten København lukker op for ballet med fem dages motion, hygge og gode kollegaer i Fælledparken den 1., 2., 3., 6. og 7. september.
Ugen efter følger Royal Run trop og til sidst kulminerer det hele med en løbefest til et af verdens hurtigste halvmaratonløb, Copenhagen Half Marathon, i hjertet af København den 19. september.

Bag DHL Stafetten København og Copenhagen Half Marathon står Sparta Atletik & løb, som er en non-profit forening. Foreningen er derudover teknisk afvikler på Royal Run. Dorte Vibjerg, som er administrerende direktør i Sparta Atletik & Løb, er ikke i tvivl om værdien af, at de danske motionsevents vender tilbage i fuldt format uden restriktioner:

”Efter et halvandet år hvor det danske foreningsliv i den grad har lidt et alvorligt knæk, så bliver det fantastisk at rulle de store motionsevents ud igen, som i den grad er med til at samle danskerne helt i fællesskabets ånd.”

Og uddyber:

”Det har en kæmpe betydning. Ikke kun for os som arrangør, men også for foreningslivet, da indtægterne fra alle tre events går til atletikken, ungdoms- og breddeidrætten samt en lang række klubber i det danske foreningsliv.”

Fællesskabet er en katalysator

For mange har det været svært at holde motivationen oppe, når fællesskaberne har lidt under tiden med corona, hvor der har været begrænset muligheder for at bibeholde fællesskabet, og socialt har der været færre lyspunkter. I DIF ved man fra undersøgelser, at flere danskere er blevet inaktive under corona-nedlukningen, og det har også skabt dårligere trivsel og øget ensomhed. Derfor er det afgørende, at vi igen kan glæde sig over at have nogle nye mål i form at motionsevents, og kan se frem til at skabe nye minder med kollegerne og vennerne.

Morten Mølholm, administrerende direktør i DIF, udtaler:

”De fællesskaber, som vi oplever igennem idrætten - både ude i foreningerne og til de store motionsevents - er uvurderlige. Fx har det været meget tydeligt at se i kommentarfelterne på  på Royal Runs sociale medier, at danskerne har savnet at vende tilbage til den store fælles løbefest med sved på panden og godt humør.”

Pressen vil blive inviteret til at dække DHL Stafetten København via sendevogn, og der vil i ugen op til Copenhagen Half Marathon følge en officiel presseinvitation til eventen.

Er der interesse for en sendevogn kontakt Spartas Atletik & Løbs presseansvarlig, Thor T. Schnetler, på 28453831.

Cirka 75.000 skal gå eller løbe sammen i Fælledparken til DHL Stafetten København

Information om Sparta Atletik og Løb

Sparta Atletik & Løb arrangerer op mod 20 løb årligt, heriblandt Copenhagen Marathon, Copenhagen Half Marathon og DHL Stafetten Kbh.

Derudover kan man med Sparta Løb kombinere løbetræning med socialt samvær, og der er plads til løbeglade medlemmer på alle niveauer

Søndag den 19. september lægger København og Frederiksberg atter gader til et af verdens bedste halvmaratonløb, når 20.000 løbere skal deltage i Copenhagen Half Marathon. Se hvordan det påvirker trafikken her.15.9.2021 14:27:03 CEST | Pressemeddelelse

Næsten 20.000 løbere fra hele verden og tusindvis af tilskuere ser frem til være en del af Danmarks største internationale løbefest, når den 7. udgave af Copenhagen Half Marathon vender tilbage til Danmarks hovedstad søndag den 19. september.