Send smagsløgene til Italien på en autentisk italiensk restaurant

Både store og små julesjæle har vist set den berømte scene fra filmen Lady og Vagabonden, hvor de er ude at spise på fin italiensk restaurant og har fået deres helt eget bord udenfor. De bliver serviceret af ejeren samt kokken, der laver den fineste spaghetti bolognese til dem. Det romantiske øjeblik indtræffer, da de uforvarende, får fat i det sidste stykke spaghetti begge to, trækker det til sig og ender med at kysse hinanden. ÅH! Det er så romantisk og fint, og Lady er så yndig. Det er derfor både børn og voksne, der har et meget positivt forhold til Italien, italiensk kogekunst og måske endda også har været i Italien en eller flere gange på ferie.

Længes I dermed efter ægte, autentisk italiensk kogekunst, der emmer af Italien, romantik og sydlandsk stemning, er det som regel ikke det lokale pizzaria, man søger mod. Det "dufter" mere af hverdagsmad og måske endda til tømmermændene efter en bytur. Hvad gør man så?

Autentisk pizzaria

Den lille familiedrevne italienske restaurant har de autentiske italienske retter på menukortet lige fra spaghetti bolognese til ravioli og pizza. Der er endda også børnepizzaer, hvor pizza bambino er til drengen mens pizza bambina er til pigen. Her er der kræset for de gode råvarer og den ægte italienske stemning, så sæt jer gerne godt til rette og nyd det, luk øjnene og drøm jer væk til de sydlandske himmelstrøg, hvor der snakkes højlydt italiensk, maden dufter af solmodne tomater og sol og sommer og smagene inspirerer smagsløgene til at ville have mere - sammen med et godt glas italiensk rødvin eller en sodavand til børnene.

Uhhhm dessert!

Intet italiensk måltid uden en dessert. Her kan creme brulee altid noget, som andre desserter ikke kan. Tag en god kop espresso til, og nyd bare smagen, den afslappede atmosfære midt i Risskov, og se, hvordan kroppen langsomt sænker skuldrene, og får lyst til at spise mere af den lækre dessert. Det er altid muligt at booke et bord, og der er god plads til alle, ja faktisk rummer restauranten 60 personer. Er I inspirerede efter at vide mere, så læs mere på jatakspisehus.dk, hvor I kan finde menukortet, kontaktinfo til at booke bord samt læse om familien, der driver restauranten.

Hold dit selskab her

Har I et større selskab, I skal holde, kan I med fordel booke bordet her, og være i afslappet humør som værtspar, hvor I trygt kan overlade borddækningen, madlavningen, serveringen og opvasken til restauranten.

Buon Appetito!

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Dansk virksomhed er førende med nye tiltag indenfor miljøbevidsthed8.2.2023 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

”Combat Climate Change” er en dansk profit-for-purpose virksomhed, der er frontførende, når det kommer til at skabe konkrete tiltag, som blandt andet skaber bevidsthed om klimaforandringer både på national og international plan. Bag den proaktive virksomhed står Amit Mukherjee, der har en Masters fra Oxford University i klimaetik og regenerativ økonomi. Senest har Amit som grundlægger af Combat Climate Change deltaget i Cop26, der blev afholdt i år 2021 i Glasgow.