Selvscanning for gravide i SuperBrugsen…

Ny gratis babypakke til nybagte mødre, markedsføres med utraditionel film, der har premiere i dag

SuperBrugsen har i dag premiere på en utraditionel film, der viser, hvordan gravide kan scanne sig selv på en rigtig scanner i butikken, opstillet ved siden af en almindelig scanner, hvor man kan tjekke prisen på sine varer.

Scanneren er opsat og filmen produceret i anledning af, at SuperBrugsen introducerer en ny gratis ”babypakke”, til vordende mødre.

Men scanneren for de gravide er kun opsat i forbindelse med optagelsen af filmen, hvor en del kunder i SuperBrugsen Matthæusgade dog havde stor fornøjelse af den. Filmen er skabt af Konstellation og Republica.Filmen har fredag premiere på SuperBrugsens Facebook-side: https://youtu.be/cPC0gvlYBVc

”Vi har valgt at introducere den nye babypakke udelukkende via vores egne, primært digitale kanaler. Til gengæld har vi satset på en kreativ præsentation af høj kvalitet, som vi tror, kan blive delt i stort omfang på de sociale medier,” siger marketingchef Martin Dalsgaard Andersen, SuperBrugsen.

Babypakken indeholder alt fra bleer, babylotion og vådservietter til hygiejnebind, vaskepulver og dagcreme. En rummelig skuldertaske er der også blevet plads til, så mor og far har noget at fragte alle puslesager og skiftetøj rundt i. Babypakken sælges for 220 kr. Men er man medlem af Coop, er den gratis og kan bestilles via www.superbrugsen.dk/baby. Ikke-medlemmer kan via samme link oprette et medlemskab for 200 kr. og efterfølgende få babypakken gratis.

”Med dette tilbud vil vi dels gerne ønske vores kunder tillykke med den glædeligste af alle begivenheder, dels vise, at SuperBrugsen har et stort udvalg af rene varer til mor og barn - miljømærkede og mærket med allergimærket Den Blå Krans,” siger kædedirektør Kenneth Pedersen, SuperBrugsen.

Änglamark er en serie af økologiske, miljø- eller allergivenlige produkter. Alle Änglamarks babyprodukter er forsynet med Den Blå Krans og Svanemærket, og mange er kåret som bedst i test eller anbefales som det gode valg.

Babypakken er at finde på hylderne i SuperBrugsen fra den 29. maj.

Yderligere information: Kædedirektør Kenneth Pedersen, 5221 3601

Vedhæftet: Foto til fri brug fra filmen

Coop stopper salg af vatpinde af plastik25.5.2018 06:15pressemeddelelse

Coop stopper salget af vatpinde af plast, og vil fremover udelukkende sælge vatpinde af bæredygtigt FSC-certificeret papir. Problemet med vatpinde opstår, når de skylles ud i toilettet. I rensningsanlægget forsager vatpindene problemer, da de kan slippe lige igennem anlæggenes riste, og hurtigt forstopper systemet eller ender i maskineriet. Vatpindene risikerer også at ende i naturen, når de ikke sætter sig fast i rensningsanlægget, men i stedet suser lige igennem. Vatpinde i plast er svære for naturen at nedbryde, og belaster derfor naturen i mange år. Undersøgelser af danske strandområder peger på, at vatpinde udgør en væsentlig del af det affald, der findes på de danske strande. ”Vi kommer til at have en langt mere kritisk brug af plastic i de varer, vi sælger. Og vi kommer til at træffe langt mere miljørigtige valg af materialer, når vi sætter produkter på markedet. Selvom plastik i nogle sammenhænge kan have mange miljømæssige fordele, som mange forbruger ikke nødvendigvis er opmæ