Selvscanning for gravide i SuperBrugsen…

Ny gratis babypakke til nybagte mødre, markedsføres med utraditionel film, der har premiere i dag

SuperBrugsen har i dag premiere på en utraditionel film, der viser, hvordan gravide kan scanne sig selv på en rigtig scanner i butikken, opstillet ved siden af en almindelig scanner, hvor man kan tjekke prisen på sine varer.

Scanneren er opsat og filmen produceret i anledning af, at SuperBrugsen introducerer en ny gratis ”babypakke”, til vordende mødre.

Men scanneren for de gravide er kun opsat i forbindelse med optagelsen af filmen, hvor en del kunder i SuperBrugsen Matthæusgade dog havde stor fornøjelse af den. Filmen er skabt af Konstellation og Republica.Filmen har fredag premiere på SuperBrugsens Facebook-side: https://youtu.be/cPC0gvlYBVc

”Vi har valgt at introducere den nye babypakke udelukkende via vores egne, primært digitale kanaler. Til gengæld har vi satset på en kreativ præsentation af høj kvalitet, som vi tror, kan blive delt i stort omfang på de sociale medier,” siger marketingchef Martin Dalsgaard Andersen, SuperBrugsen.

Babypakken indeholder alt fra bleer, babylotion og vådservietter til hygiejnebind, vaskepulver og dagcreme. En rummelig skuldertaske er der også blevet plads til, så mor og far har noget at fragte alle puslesager og skiftetøj rundt i. Babypakken sælges for 220 kr. Men er man medlem af Coop, er den gratis og kan bestilles via www.superbrugsen.dk/baby. Ikke-medlemmer kan via samme link oprette et medlemskab for 200 kr. og efterfølgende få babypakken gratis.

”Med dette tilbud vil vi dels gerne ønske vores kunder tillykke med den glædeligste af alle begivenheder, dels vise, at SuperBrugsen har et stort udvalg af rene varer til mor og barn - miljømærkede og mærket med allergimærket Den Blå Krans,” siger kædedirektør Kenneth Pedersen, SuperBrugsen.

Änglamark er en serie af økologiske, miljø- eller allergivenlige produkter. Alle Änglamarks babyprodukter er forsynet med Den Blå Krans og Svanemærket, og mange er kåret som bedst i test eller anbefales som det gode valg.

Babypakken er at finde på hylderne i SuperBrugsen fra den 29. maj.

Yderligere information: Kædedirektør Kenneth Pedersen, 5221 3601

Vedhæftet: Foto til fri brug fra filmen

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse9.11.2018 12:00pressemeddelelse

Sofie Irgens bliver nyt medlem af bestyrelsen for Coop Danmark A/S. Hun er i forvejen medlem af bestyrelsen for Coop Amba. Til daglig er hun udviklingsdirektør for KK Wind Solutions. Før da havde hun en 10 år lang karriere i Velux-koncernen. Sofie Irgens er 37 år, uddannet civilingeniør og bor i Brejning ved Vejle. ”Med Sofies indtræden i bestyrelsen får vi tilført en betydelig kompetence inden for digitalisering, som er et af de absolut højest prioriterede områder i Coop de kommende år,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. ”Jeg glæder mig til at bidrage til udviklingen af Coop Danmark til gavn for medlemmer og butikker. Stærke butikskoncepter, digitalt lederskab og en høj ansvarlighedsprofil er nogle af de områder, jeg vil have fokus på i bestyrelsen,” siger Sofie Irgens. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.

Fensmark Brugsforening vender tilbage til Coop2.11.2018 10:34pressemeddelelse

Efter et år uden for Coop vender Fensmark Brugsforening nu tilbage. Pr. 1. januar 2019 bliver foreningen igen en del af Coop og stopper dermed samarbejdet med Dagrofa, Spar og MENY. Butikkerne i Fensmark og Glumsø skifter navn tilbage til SuperBrugsen, mens butikken i Vallensved skal afvikles og har sidste åbningsdag senest 31. januar 2019, medmindre den rette kandidat, til at overtage butikken, viser sig inden da. "Vi har lyttet til vores kunder og medlemmer, som savner Coop sortimentet. Fx varerne fra Änglamark og Thise, men også de gode medlemsfordele. Vores brugsforening har eksisteret siden 1875, hvilket kun har kunnet lade sig gøre, fordi vi har lyttet til og været imødekommende over for vores kunder. Det gør vi også nu, og derfor er vi nødt til at reagere," siger direktør Hans Larsen, Fensmark Brugsforening. "Vores medarbejdere har ydet en kæmpe indsats, og Dagrofa har ligeledes gjort alt, hvad de kunne for os, men vi er nødt til at følge den efterspørgsel, der er fra vores kund