Selvfølgelig kan vi blive Europamestre!

Peter Graulund rapporterer fra landsholdslejren om en usædvanlig stærk tro på egne evner og muligheder.

De danske spillere er isoleret mest muligt fra omverdenen på grund af corona, men Peter Graulund fik ekstraordinært lov at flytte ind på spillerhotellet og interviewe spillerne til podcastserien ”Graulund i Dybden”.

-Vinder vi EM? Det har været det afsluttende spørgsmål i alle de spillerinterviews, jeg har lavet til min podcastserie. Alle svarede ja uden tøven. Ikke påtaget, fordi man SKAL tro på det, men grundet en solid forankret selvtillid, der bunder i succesoplevelser på klub- og landsholdet. De ved, det kræver held, men ingen er i tvivl om, at holdet har kvaliteten til at gå hele vejen,” fortæller Peter Graulund.

Som tidligere spiller lykkes det for Graulund at få spillerne til at slappe af, så samtalerne får dybde og spillerne giver mere af sig selv end normalt. Alle interviewene udkommer i de kommende dage som podcasts. Det er Oddset, der står bag og de 10 spillerinterviews er  parvis med Christian Eriksen & Jonas Wind, Thomas Delaney & Pierre-Emile Højberg, Martin Braithwaite & Yussuf Poulsen, Simon Kjær & Jannik Vestergaard og de unge stjerner Mikkel Damsgaard & Andreas Skov Olsen.

I serien er der allerede udgivet EM podcasts med Peter Møller og Kasper Hjulmand. Senere kommer Lars Høgh og Ebbe Sand og sætter slutrunden i perspektiv med egne erfaringer fra VM i Mexico 1986 og frem til EM i Portugal 2004.