Seluxit sikrer at Hjertestartere virker og donerer 500.000 kr. ved årets Hjertegalla

Seluxit bidrager med en løsning, der holder øje med om de Hjertestartere, der hænger overalt i landet virker, så de altid står klar til at redde liv.

Når et menneske får hjertestop, er det et spørgsmål om liv eller død. Her kan en Hjertestarter være afgørende for at man overlever. Desværre har en undersøgelse fra Bornholm vist at 11 procent af de tilgængelige Hjertestartere var fejlbehæftede. Andre undersøgelser har vist, at helt op til 50 procent ikke fungerer som de skal.

Det har Hjerteforeningen og Seluxit sat sig for at gøre noget ved. Seluxit har udviklet en overvågningsenhed, der hver time måler på en række parametre, der er kritiske for at Hjertestarteren virker. Systemet betyder, at Hjerteforeningen nu kan tilbyde digital overvågning af hjertestartere døgnet rundt og dermed på daglig basis sikre, at alle de Hjertestartere, der er tilknyttet, fungerer. En sidegevinst af systemet er, at vedligehold bliver mere effektiv, da man via et centralt Cockpit, kan følge med i hvilke Hjertestartere der skal serviceres. Herved undgår man at køre unødigt ud til en masse Hjertestartere der fungerer fint, og man sikrer, at man kommer ud til dem, der har behov for service med det samme.

Seluxit ser frem til at deltage i årets Hjertegalla, hvor vi vil overrække en check på 500.000 kr.

I løbet af den næste tid forventes det, at Hjerteforeningen sætter mere end tusind Seluxit overvågningsenheder op. ”Et projekt som kan redde liv er enormt motiverende. Derfor er vi glade for at kunne støtte Hjerteforeningen både med en donation og med en løsning, der skaber tryghed og står til at redde liv,” siger Daniel Lux, der er administrerende direktør i Seluxit. ”Det har været vigtigt for at os at udvikle en enhed, der kan bruges på eksisterende Hjertestartere, både ud fra et perspektiv om økonomi og bæredygtighed. Med IoT kan man nemlig lave rigtig gode løsninger til et eksisterende produkt, som forlænger levetiden og giver funktionalitet som et nyt produkt, men til billigere penge. Det skal være plug-and-play, så det er nemt at gå til.”

Hjertegalla live-show afholdes d. 22 august på TV2 Charlie hvor Seluxits CEO, Daniel Lux, vil overrække checken til Hjerteforeningen.

Om Hjertegalla

Hjertegalla er et live indsamlingsshow til fordel for Hjerteforeningen og Børnehjerteforeningen. Showet er en blanding af personlige beretninger, interviews og musik fra en række kendte kunstnere. Desuden kan man deltage i en række lotterier. Årets Hjertegalla er blevet udskudt fra den oprindelige dato i marts pga. COVID-19 udbruddet. Hjertegalla 2020 bliver afholdt lørdag d. 22 august kl. 20:55 på TV2 Charlie og TV2 Play.

Om Seluxit

Seluxit blev etableret i 2006 med drømmen om at skabe det intelligente hus. Et hus som ikke alene gør dagligdagen lettere, men som også automatisk reducerer vores energiforbrug. Seluxit har udviklet en teknologisk platform, der hurtigt, enkelt og billigt kan digitalisere virksomheders produkter til gavn for både dem og deres kunder.

Daniel Lux, CEO Seluxit: +45 46 922 722, daniel@seluxit.com.

Seluxit blev etableret i 2006 med drømmen om at skabe det intelligente hus. Et hus som ikke alene gør dagligdagen lettere, men som også automatisk reducerer vores energiforbrug. Seluxit har udviklet én altfavnende, teknologisk platform, der hurtigt, enkelt og billigt kan digitalisere virksomheders produkter til gavn for både dem og deres kunder.

Følg pressemeddelelser fra Seluxit

Flere pressemeddelelser fra Seluxit

Stor kunde i Smart Home segmentet forlænger aftale i yderligere 3 år28.9.2020 10:46:34 CESTPressemeddelelse

Vi er meget glade for at kunne meddele, at en af vores største kunder i Smart Home segmentet har valgt at forlænge aftalen med Seluxit med 3 år. Seluxit leverer en sikker, skalerbar, europæisk baseret IoT-Platform, der er konkurrencedygtig på pris, support og løbende bliver opdateret. Forlængelsen af aftalen vurderes at tilføre en omsætning over de næste 3 år på mellem 12 og 14 mio. DKK. Aftalen ændrer ikke ved de tidligere udmeldte forventninger for indeværende regnskabsår, som kommunikeret i forbindelse med publiceringen af Årsrapporten den 23. september i selskabsmeddelelse nummer 23. For yderligere oplysninger kontakt CEO Daniel Lux. Du kan også abonnere på vores investornyhedsbrev på https://www.seluxit.com/investors og få vores selskabsmeddelelser direkte i din mail boks. Følg desuden med i nyheder fra Seluxit på Hjemmesiden: https://www.seluxit.com/news LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/seluxit Facebook: https://www.facebook.com/seluxit